מרגש: עידן רייכל ידליק משואה ביום העצמאות

לאחר שעבד עם זמרים מהעדה האתיופית ולאחר מכן חיבר שירים שתרמו לאחדות בחברה הישראלית, שרת התרבות רגב בישרה לזמר המוכשר שהוא ישיא את המשואה ה-12 ביום העצמאות ה-72: "אני רץ לספר לאמא שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/20 07:56 יב בניסן התשפ

מרגש: עידן רייכל ידליק משואה ביום העצמאות
עידן רייכל על במת האירוויזיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הזמר והיוצר עידן רייכל (42) התבשר אמש (א') על ידי שרת התרבות והספורט,מירי רגב, שהוא נבחר להשיא את המשואה ה-12 בחגיגות יום העצמאות הקרוב. 

רייכל נבחר על על ידי הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות להשיא משואה ביום העצמאות ה-72 של מדינת ישראל בזכות היצירות שלו שמסמלות ב עיני רבים את הערבות ההדדית ואת תחושת ה"ביחד" הישראלית, ובמיוחד שירו 'שבט אחים ואחיות' שהפך להמנון הלאומי שקירב רבים כל כך לחוויה הישראלית. 

צילום: יחצ

שרת התרבות רגב בישרה לזמר הוכשר את הבשורה בצורה האופיינית של התקופה - שיחת זום. רייכל התרגש מאוד מהבחירה בו ואף הזיל דמעה. "אני רץ לספר לאמא שלי", אמר.

טקס המשואות השנה, שמאורגן על ידי מרכז ההסברה בראשותו של מושיק אביב, יתקיים ללא קהל ורובו יצולם מראש. את הנאום המרכזי, שיוקלט גם הוא מראש, צפוי לשאת יו"ר הכנסת בני גנץ. אחרי התלבטות גדולה, לראשונה השנה לא ישתתפו בטקס דגלני צה"ל, בגלל הקושי לשמור על הריחוק הנדרש של שני מטר.