אולי בשבת יזרקו סוכריות: ההצגה שמחזירה את אורי אורבך ז"ל לבמה

בכל שנה עולות הצגות חדשות בחופשת החנוכה, אחת מאלו שתעלה השנה תחזיר לכמה רגעים לבמה את מי שהשפיע רבות על עולם התקשורת הדתית ובכלל על החיים פה בארץ, השר אורי אורבך ז"ל, מלווה בשירים שכתב ומשחק על חייו

חדשות כיפה אהבה פז, חדשות כיפה 10/12/19 11:08 יב בכסלו התשפ

אולי בשבת יזרקו סוכריות: ההצגה שמחזירה את אורי אורבך ז"ל לבמה
אורי אורבך, צילום: Yossi Zamir/Flash90

בחנוכה הקרוב כמו בכל חנוכה יעלו על הבמות ברחבי הארץ מגוון רחב של הצגות ילדים, מהפסטיגל המפורסם, מחזות זמר והצגות מכל הסוגים והגוונים. 
הצגה אחת מאלו שתרוץ בחג האורים מחזירה את אורי אורבך ז"ל לבמה. ההצגה "היום המוזר בחייו של אורי" נקראת על שמו, ובה מגוון מהשירים אותם כתב כדוגמאת "אולי בשבת יזרקו סוכריות" ועוד, ההצגה נעשתה בליווי מיכל אורבך אלמנתו של אורי. בהצגה משחקים הכוכבים של הילדים הדתיים המוכרים מערוץ מאיר לילדים אסי צובל, יהונתן רוזנהק, אריאל קרן וצח חזיזה. 
 

צילום: יחצ

אסי צובל מחזאי ושחקן בהצגה סיפר: "נחשפתי לאורי כילד שקרא את עיתון אותיות שהוא יסד. אחותו היא חברה מאוד טובה של אמא שלי, כך אפילו השתתפתי בכתבה שפורסמה בעיתון אי אז וממש גדלתי עליו. 
אורי עבורי היה הסמל לאדם הדתי שהצליח להתברג בתקשורת בזכות כישוריו, אדם שידע ליזום ולדחוף! כך בגלי צה"ל ובערוץ תכלת ובכל מקום אליו הגיע. לימים, אירחתי את אורי בתוכנית ילדים בערוץ מאיר ובנוסף זכיתי להיות האחרון שראיין אותו. אורי היה אז מאוד חולה, הוא סירב להצטלם בעקרון, אבל בגלל ששמע שזו תכנית לילדים ונוער הוא אזר את שארית כוחותיו ובא להתראיין. זה היה על הלקח מסיפור קמצא ובר קמצא. תכנית ל-ט' באב. זו היתה סגירת המעגל הפרטית שלי. 
אני מרגיש זכות עצומה לעמוד על הבמה ולשיר את השירים שהוא כתב, להמשיך את משימת חייו ומורשתו ולהעביר אותה לילדים"

האזינו לשיר מתוך ההצגה:

 

צילום: יחצ


מחזה: אסי צובל ויהונתן רוזנהק. שירים: אורי אורבך ז"ל. לחנים: ניר סרי