בית המשפט העליון דחה את הערעור נגד 'קול ברמה'

הערעור שהגישו ארגון 'קולך' והתנועה הרפורמית נגד רדיו 'קול ברמה', נדחה. הקנס שהוטל על התחנה יישאר על כנו, 1.3 מיליון דולר. מנכ"ל התחנה: "מאבק של כל הציבור החרדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/19 16:42 כד בסיון התשעט

בית המשפט העליון דחה את הערעור נגד 'קול ברמה'
רדיו 'קול ברמה'. ארכיון, צילום: יעקב נעמי, פלאש 90

בית המשפט העליון דחה אחר הצהריים (ה') את ערעור ארגון 'קולך' והתנועה הרפורמית, שתבעו להגדיל את הקנס נגד תחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה' ל- 17 מיליון שקלים, על כך שהיא מדירה נשים, לטענתם. הקנס המקורי שהוטל על התחנה, 1.3 מיליון שקלים, בעוון הדרת נשים, ייוותר על כנו.

מנכ"ל קול ברמה, אריאל דרעי, אמר לאחר מתן פסק הדין: "המאבק היום היה לא רק של קול ברמה אלא של כל הציבור החרדי והדתי לשמירת עצמאותו ואורח חיו. ארגון 'קולך' ניסה בכל כוחו להביא לסגירת קול ברמה ובסייעתא דשמייא ובזכות האהדה הרבה של המאזינים והעובדים המטרה הזאת נכשלה".

תגובת ארגון 'קולך' לפסיקת העליון: "בית המשפט העליון אימץ את פסק הדין של בית המשפט המחוזי שפסק מיליון ש"ח פיצוי בגין הדרת נשים מוחלטת משידורי התחנה במשך שנתיים וחצי. בית המשפט העליון הדגיש היום את החשיבות הרבה של התביעה של קולך ואת המסר שעולה ממנה כי הדרת נשים היא בלתי חוקית.
בית המשפט העליון החליט להגדיל את ההוצאות שקול ברמה תשלם לקולך בשל חשיבות ההליך. בהמלצת בית המשפט העליון  החליטו שני הצדדים למשוך את הערעורים שלהם ולהשאיר את פסק הדין המחוזי המכונן על כנו. ארגון קולך שמח על שפרץ דרך עבור נשים חרדיות, שבזכות קולך נשמעות היום בתחנה. קולך תמשיך לפעול למען שילוב נשים בכל תחומי החיים".

בימים האחרונים הפיצו אנשי ‘קול ברמה’ סרטון ברשתות החברתיות, בהובלתה של השדרנית דנה ורון, המציג את הסכנה האורבת לתחנה בעקבות דיון בבית המשפט העליון. הקמפיין הנוכחי מתאר את התביעה של ארגון ‘קולך’ והחלטת בית המשפט כמהלך אנטי דתי הפוגע בעצמאות החרדית התקשורתית, ומבקש את עזרת הציבור להירתם לעצומה נגד פסק הדין.

(עיתונאית 'מקור ראשון', שירית אביטן-כהן, דוחה בטוויטר את הטענות נגד 'קול ברמה')

בארגון 'קולך' מסרו בתגובה לסרטון שהופץ: "בניגוד לנאמר בסרטון, ארגון קולך דואג לקולן של נשים חרדיות ודתיות ולכן הגיש תובענה ייצוגית על סמך סקר שנערך בקרב נשים חרדיות ושממנו עלה שכשליש מהמאזינות חשות השפלה בעקבות הדרת הנשים המוחלטת שנהגה בתחנה בשנים 2009 עד 2011. בית המשפט העליון קבע שארגון קולך משמש פה לנשים החרדיות שנפגעו, שלא יכולות לצאת בפומבי כנגד ההדרה. רק בזכות התביעה היצוגית של קולך, נשים היום יכולות לקחת חלק בשידורי קול ברמה (לטעמנו לא באופן מספק).
 ארגון קולך ימשיך לפעול כנגד הדרת נשים ולמען שילובן בכל תחומי החיים.  נשמח מאוד לשמוע עוד ועוד תלמידות חכמים ברדיו קול ברמה".