צפו: עידן רייכל פגש להקה חסידית בנתב"ג - וביצע איתה את 'לכה דודי'

יומיים לאחר שהופיע על בימת האירוויזיון, עידן רייכל נפגש בנתב"ג עם הלהקה החסידית 'מלכות', ועל הספסל בהמתנה לטיסה ביצעו יחד את לחנו החדש ל'לכה דודי'. צפו בביצוע המרגש

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/19 18:33 טז באייר התשעט

צפו: עידן רייכל פגש להקה חסידית בנתב"ג - וביצע איתה את 'לכה דודי'
עידן רייכל על במת האירוויזיון, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מבימת האירוויזיון - לרצפת נתב"ג. הזמר עידן רייכל, מבכירי היוצרים הישראלים כיום, שהופיע רק במוצאי שבת האחרונה במסגרת גמר האירוויזיון, הגיע הבוקר (ב') לנתב"ג, בדרכו להופעה בניגריה. בזמן ההמתנה למטוס פגש רייכל את להקת 'מלכות' החסידית, מהלהקות המוכרות במגזר, שהיתה בדרכה להופיע בארה"ב, ויחד עמם, בעודו יושב על הרצפה עם הגיטרה, והם מסביבו על הספסל באולם ההמתנה, ביצעו יחד את לחנו החדש לפיוט השבת 'לכה דודי'.

https://www.facebook.com/matan.fraidin/videos/10216794611151619/

רייכל אמר לאתר YNET כי "זה לחן שלי ל'לכה דודי' - ואני מחפש מקהלה שתשיר את זה כבר הרבה זמן". לדבריו, "נפגשנו בטרמינל בדרך להופעה של הפרויקט בניגריה, ועשיתי איתם ניסיון. הם אנשים מקסימים ופתוחים מאוד, וכיף לראות שזה דיבר גם לנוסעים מסביב". הוא הוסיף: "מקווה שנשמע את זה בקרוב בבתי הכנסת".

בלהקת 'מלכות', הנחשבת למובילה במגזר החסידי, ומופיעה בנוכחות אדמו"רים מובילים, מורכבת מאברכים בני החסידויות סאטמר, ויז'ניץ ודושינסקיא. מנהל הלהקה סיפר ל-ynet כי רייכל הביע רצון להקליט את הלחן של 'לכה דודי' עם הלהקה, אך מסביר כי מדובר בנושא מורכב, כיוון שחברי הלהקה עשויים לחשוש למעמדם במגזר ובקהילותיהם, אם יבצעו שיר עם זמר חילוני.