כיפתרבות - השבוע בפודקאסט: נפתלי פוקס

סיפורו של מורה בבית ספר שקיבל ביקורת מהפיקוח, והחליט לעשות שינוי בחיים ולהפוך לשחקן תאטרון מצליח. ראיון מרתק מלא בסיפורים

חדשות כיפה עמי חניא 11/12/18 10:57 ג בטבת התשעט

כיפתרבות - השבוע בפודקאסט: נפתלי פוקס
נפתלי פוקס , צילום: יחצ

נפתלי גדל בקריית שמונה ועבר מסלול "דתי לאומי" קלאסי, כשהגיע לישיבה בתל אביב התחיל להתעורר אצלו חיידק הבמה. באופן מפתיע דווקא דרך גן ילדים שבו ביקר כ-"רב גן".
נפתלי מתאר איך מרב גן בתל אביב הצליח להפוך לתאטרון יחודי המציג בפני אלפי ילדים ברחבי הארץ, כיצד נכנס במפתיע למערכת החינוך ואיך הצליח למצוא דרך לשלוט בכיתה של 40 "אינדאנים", עד שלבסוף ביקורת של מפקחים היא זו שגרמה לו לקפוץ אל המים ולבנות הצגות ומופעים.

נפתלי מאמין כי החיבור בין המוזיקה לבין התאטרון הוא אחד הדברים המשמעותיים. ומספר על שיתוף הפעולה עם אודי (אהוד) דותן. נגן הבית המוכשר של התיאטרון בשנים האחרונות. וגם נותן כמה טיפים חשובים לאמנים מתחילים בתחום על המוזיקה והתאורה.

האזינו לפרקים הקודמים:

לנפתלי יש הצגה מדהימה על תקופת המחתרות המבוססת על הסיפור של סבא שלו. שמענו על המחקר שהוביל אל ההצגה, ועל הציווי שקיבל מסבו להרים את ההצגה המיוחדת הזו. וכיצד רק לאחר ארבע שנים לקח את העניניים לידיים, העסיק את יונתן רוזנהיק כבמאי, והרים את ההצגה. וכיצד הגיב סבא שלו כשזכה לראות את ההצגה בפעם הראשונה.