כשלאונרד כהן והלל פלאי נפגשים: ביצוע מיוחד לפיוט האהוב

רני גולדברג, יוצרת דתייה צעירה ובוגרת להקה צבאית, משחררת ביצוע מחודש לפיוט "לכה דודי" בלחן של הללויה: "באחת השבתות בבית הכנסת הגדול שמעתי את הפיוט עם הלחן של הללויה המרגש והתלהבתי"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 10/03/24 21:28 ל באדר א'

כשלאונרד כהן והלל פלאי נפגשים: ביצוע מיוחד לפיוט האהוב
רני גולדברג, צילום: יואל קנול, בן אשר

הפיוט "לכה דודי" שנכתב בימיה הגדולים של צפת בידי רבי שלמה אלקבץ זכה למאות ביצועים ולחנים. הזמרת והיוצרת הצעירה רֹני גולדברג, 21, בוגרת להקה צבאית ובוגרת בית הספר "בית צבי", שחררה היום (א') ביצוע מיוחד לפיוט אותו היא חיברה ללחן של לאונרד כהן בשיר "הללויה", עם טוויסט של המלחין החרדי הלל פלאי.

האזינו לביצוע המיוחד:

"הרגשתי שאני רוצה ליטול את התפקיד הזה על עצמי ולבצע"

"גדלתי בבית מגוון מוזיקלית, וספגתי טעמים רבים ושונים במוזיקה. סבי ז"ל עלה מכורדיסטן ושימש חזן ופייטן, ממנו ירשתי את רוב הכישרון שלי. סבא תמיד הקריא לנו את הפיוטים והזמירות מתוך המקורות", מספרת גולדברג שנולדה בבית שמש וכיום, כנשואה טרייה, מתגוררת בירושלים.

"בערב שבת אני אוהבת ללכת לבית הכנסת, לשמוע את הפיוטים. יש כל כך הרבה לחנים ל'לכה דודי', אבל באחת השבתות בבית הכנסת הגדול שמעתי את הפיוט עם הלחן של 'הללויה' המרגש והתלהבתי, ומשם בא הרעיון להוציא את הפיוט הזה. עד כה לא מצאתי מישהו שהקליט את 'לכה דודי' עם הלחן הזה והרגשתי שאני רוצה ליטול את התפקיד הזה על עצמי ולבצע". בדומה לזמרות ותיקות ממנה, גולדברג קיבלה החלטה לשיר בפני נשים בלבד. את הביצוע היא שחררה יחד עם נמרוד לב, שגם עיבד אותו יחד איתה.