"מאהבות נכזבות לאהבת השם": נמרוד לב מתחזק בדרך לאלבום אמוני

הזמר והיוצר ששיתף לפני כשנה כי התחיל לשמור שבת, מתכנן להוציא אלבום חדש עם מילים מהמקורות: "היינו מורגלים לחשוב שכל מי ששב בתשובה מתנתק מהמשפחה, משנה הכל. היום זה אחרת" | האזינו לסקיצה מתוך האלבום

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/02/24 16:08 טז באדר א'

"מאהבות נכזבות לאהבת השם": נמרוד לב מתחזק בדרך לאלבום אמוני
נמרוד לב, צילום: בן אשר

כבר כמה שנים שהזמר והיוצר נמרוד לב נמצא במסע. בשנה שעברה הוא פרסם כי הוא שומר שבת כבר כמה שנים, ובטור מיוחד בכיפה סיפר על המעבר שלו לתפיסת עולם ימנית. בשנים האחרונות עובד לב על אלבום חדש, אלבום אותו הוא מכנה בשם "האלבום האמוני שלי", ובשיחה עם "חדשות כיפה" משתף בסקיצה לשיר שעתיד לצאת באלבום למילים מההלל ומספר על התהליך שלו.

הדרך לאלבום האמוני

לב נולד בירושלים וגדל במשפחה מוזיקלית, ומאז 2013 הוא נשוי לנועה בנוש, צלמת ועיתונאית. בשנת 1998 הוציא את הדואט "זה כל הקסם" יחד עם בת זוגו דאז, הזמרת אורלי פרל. השיר היה ללהיט ונבחר ל"שיר השנה" ברשת ג'. מאז, כאמור, לב עבר כמה תהפוכות והאלבום החדש יכלול בעיקר מילים מהמקורות, לצד שני שירים מקוריים ששואבים מהם השראה.

נמרוד לב

נמרוד לב. מושאי הכתיבה השתנו | צילום: באדיבות המצולם

בשנת 2018 לב שחרר את "מאמין", שהיה אות הפתיחה למוזיקה האמונית שלו, ובהמשך שחרר לחן חדש לפסוק "יודוך עמים אלהים, יודוך עמים כלם" מתוך תהילים סז. בימים אלה מקדם לב את יציאת האלבום עם פרויקט מימון המונים. "התחלתי לעבוד עליו עוד ב-2018, אבל הכל הלך לאט. כי גם אני השתניתי, ומושאי הכתיבה שלי השתנו, מאהבות נכזבות לאהבת השם, ישראל והמקורות", משתף לב.

מה אשיב לה' - האזינו לסקיצה:

בסקיצה שר לב את פסוקי מזמור תהלים קטז המשובצים בתפילת ההלל. "מה אשיב לה' כל תגמולוהי עלי", ולב משתף בחיבור שלו לפסוק: "התמורה שאשיב היא התשובה, בכך שאני שב אליו, באהבה. ותשובה היא לאו דווקא מה שאנחנו רגילים לחשוב. היינו מורגלים לחשוב שכל מי ששב בתשובה מתנתק מהמשפחה, משנה הכל. היום זה אחרת, הכל אחד, כולם יחד, בכל מקום מתקיים התיקון. לא צריך 'ללכת לך' כדי להתנקות מהתבניות המזיקות, היום אתה כבר מלכתחילה בבית שלך. בישראל. אתה כבר בתשובה. כי כבר השיב אותנו לביתנו. אנחנו הדור שזוכה".

איך היית מגדיר את האלבום?

"מצד אחד זה אלבום לקירוב רחוקים, אני רוצה להראות את היופי שיש בחכמה הזו בלי שום קשר לדת. זו רוחניות מדהימה. מצד שני זה אלבום לעורר את הקרובים, אני מראה, למי שהתרגל כבר את החיבור שלי וההתלהבות שלי. בשבילי זה חדש ודרך העיניים שלי אפשר להסתכל מחדש על הדברים הללו".

"לי חשוב להביא את המקורות כמו שהם. אני עדיין בתקופה של ההתאהבות"

האלבום של לב מצטרף לגל הפופ האמוני בשנים האחרונות, אבל הוא מסמן הבדל מהותי בינו לבין אמנים שגדלו בבית דתי. "הם מביאים יותר שירים מתוך המקורות עם זווית אישית, לא את המקורות עצמם. לי חשוב להביא את המקורות כמו שהם, אולי לחנים שלי, אבל העיקר זה המקורות. למי שבא מתוך העולם הדתי זה טריוויאלי, אני עדיין בתקופה של ההתאהבות. זה מה שאני עושה. כל שניה שיש לי אני פותח ספר".