"איך נהייתי ימני": הזמר נמרוד לב על התהליך הפוליטי שעבר במשך 26 שנים

זה התחיל בצוות ההקמה של חדשות ערוץ 2, הייתי איש שטח, ייצרנו תו"ל עבודה מאפס, שידור חי מגג בעזה עם שתי קופסאות אשל וחוט. 1996, אני עדיין מחזיק מעצמי אז שמאל, רק כי זה היה כל כך נטוע בי. לקח לי כמה שנים מהרגע שהבנתי, עד שיכולתי לשנות מבפנים | טור אישי

חדשות כיפה נמרוד לב 30/10/22 20:48 ה בחשון התשפג

"איך נהייתי ימני": הזמר נמרוד לב על התהליך הפוליטי שעבר במשך 26 שנים
נמרוד לב, צילום: נועה בנוש

איך נהייתי ימין. כשהשתחררתי מהצבא קראו לי להיות חלק מצוות ההקמה של חדשות ערוץ 2, הייתי איש שטח, ייצרנו תו"ל עבודה מאפס, שידור חי מגג בעזה עם שתי קופסאות אשל וחוט. לכל מקום שכולם ברחו ממנו, אותנו שלחו להיכנס. ראינו דברים שאף בנאדם נורמלי לא צריך לראות.

אמצע הניינטיז וכאילו יש שלום, שלחו אותנו לצלם אחד ממנהיגי הדת הבכירים בעזה בביתו. נכנסים, מקבל את פנינו בחיוך: אם לא הייתם סחאפה, תקשורת, הייתי צריך להרוג אתכם, לא כי רוצה אלא שזה ציווי דתי. והבנתי. מאמין לו כי מכבד אותו ואני לא מזייף מציאות. הדרך היחידה שלי היא להיות חזק, ימין.

1996, אני עדיין מחזיק מעצמי אז שמאל, רק כי זה היה כל כך נטוע בי בהתניה שלקח לי כמה שנים מהרגע שהבנתי, עד שיכולתי לשנות מבפנים. בחירות: אנחנו צוות ערוץ 2 שיושב מחוץ למלון דן, שם ממתין נתניהו לתוצאות. חצות, מדגם, פרס. בשעה 02:00 זה מתהפך, אנחנו הראשונים שנכנסים לחדר לצלם את בנימין ושרה.

נתניהו שאל אותי למה אני עושה את זה לעצמי

שנים אחר כך, אחרי שהודעתי על תמיכתי הפומבית בו, נאמתי בכנסים, התראיינתי, כתבתי מאמרים, שאל אותי נתניהו למה אתה בעצם עושה את זה לעצמך, זה הרי בניגוד לכל ה׳מילייה׳ שלך? כי התעוררתי, התפכחתי, אמרתי. ואני לא זוכר אם אי פעם סיפרתי לו בכלל על אותו רגע ניצחון שנכנסנו לצלם אותם במלון דן.

נתניהו

נתניהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כשהיה הגירוש הבנתי שסותמים פיות, שאין כאן חופש לחשוב באופן עצמאי, שלא מעוניינים שנראה אמת, שלפעמים קורה שהפרט נרמס בידי אג׳נדה שסוחפת את כולם סתם, מושחתים וגם אלה שנתפסים כ׳ערכיים׳ בעיני עצמם. למה? כי כך אומרים בטלוויזיה אז זה ׳נכון׳. הופעתי בהפגנה, התראיינתי עם צמיד כתום, ניסיתי.

ב-2006 כבר מצאתי את עצמי לא כמי שבא לעזור אלא כבר זה שבתוך המצוקה, כתושב גבול הצפון דאז חוויתי את הפקרת הישובים בידי ממשלת קדימה, ערי רפאים תחת מטר טילים, כספומטים ריקים, אספקה לא מגיעה, התרוצצנו עם תרומות מחו״ל להביא מזגנים למקלטים, טיטולים, אוכל. אז הבנתי שפוליטיקה עוסקת בחיים.

פתאום השירים שלי כבר לא היו כאלה טובים

פוליטיקה היא לא לוקסוס או ניג׳וס, אפילו שהיא מגעילה. שעה אחרי שהוכרזה הפסקת האש אחרי 33 ימי גיהנם קראו לי לשידור משולב של רשת ב׳ ו-ג׳ מנהריה, יצאתי מהממד ונסעתי, פתחתי את המיקרופון, מה שלומכם שאלו אותי ודבר ראשון שאמרתי הממשלה הזו צריכה להתפטר מיד! אח״כ היתה ועדת וינוגרד וכו׳.

ונכון, פתאום אחרי שעשיתי את כל הדברים האלה והתראיינתי וכתבתי, פתאום בבת אחת השירים שלי כבר נהיו ׳לא כאלה טובים׳ ו׳לא מתאימים לקו של התחנה׳ כמו שאומרים בתחנות הרדיו הציבוריות שאתם מממנים, ואנשים שואלים אותי למה אתה לא מוציא שירים? אבל מה אכפת לי בעצם, אני את הדבר הנכון עושה, תמיד.

הייתי בשמאל ואני מתחנן שתצביעו ימין

הקיצור, למה מספר את כל זה? כדי שתבינו שזה לא שבא עכשיו סתם מישהו חצי מפורסם לשתף אתכם בדעתו, זה לא מעניין, אלא שהייתי במקומות, ראיתי דברים, הייתי נוכח בכל הצמתים האלה, וגם הייתי בשמאל, ואני מתחנן שתצביעו ימין, הכי טוב לנתניהו שעומד לבד מול כל המערכת בסדר גודל מיתי כמעט, כדי לחזק אותו.

כי אי אפשר לְרַצּוֹת אויב לא רציונלי רק לעמוד מולו וזה אפשר רק כשחזקים בתוכנו וקובעים את הכללים. ואם ישראל לא תשמור על מהותה הייחודית שלשמה הוקמה היא לא תתקיים ח״ו, והשמאל לשם השגת שררה בוחר לשתף תקדימית גורמים לא ציונים בממשל, להדיר את אחיו, להחרים את נציגם הנבחר וזה אוכל מבפנים.

ראשי הסיעות בממשלת השינוי

ראשי הסיעות בממשלת השינוי 2021 | צילום: רענן כהן

אם השמאל יזכה חס וחלילה הדרת הימין תימשך

אני מתפלל שביום שלישי פעמיים כי טוב כולנו נבחר לעשות את הדבר הנכון ושהימין בראשות נתניהו יזכה בע״ה, והשמאל ייאלץ לשוב מהזיית הפוסט ציונות-אנטי יהדות שלקחו אותו אליו ראשיו הסכסכניים, והם יוחלפו ונוכל להשיג אחדות מעצימה בכלל ישראל מקצה ימין ועד שמאל כאחד, לשם חוסננו ושגשוגנו יחד.

כי אם השמאל יזכה חס וחלילה, הדרת הימין תימשך ואף ביתר שאת, והעלמת הערכי היהדות מפרהסיית המרחב הציבורי ומהחינוך תתגבר, וסתימת הפיות תגבר על חופש הביטוי, ויהיו מחירים משמעותיים ביטחונית ומהותית שייאלץ השמאל לשלם למפלגות הערביות האנטי ציוניות בעבור תמיכתן כי אין לו דרך לשררה בלעדיהן.

ומכיוון שטוב תמיד לסיים במשהו אופטימי ומשמח, אני מניח לנו כאן את ההמנון של המאמינים שיודעים שבסוף יהיה טוב וננצח, כי זו מהותנו, כדי שנוכל לשיר אותו ביחד, ישר-אל בלי לפספס, מוכוון אל המטרה בכוונת הלב:  ⁦כמה זמן אני מחכה שיבואו ימים טובים! הנה הם באים בעזרת השם..

ימים טובים, נמרוד לב: