אביתר בנאי חוזר אחורה: "משהו בישראליות שלי מבקש את עצמו"

אחרי החגים תכנן אביתר בנאי להקליט אלבום חדש אבל המאורעות הקשים הביאו אותו לחזור אל שורשיו הישראליים עם אלבום קאברים חדש: "השירים האלה נותנים לי הקשר ומקום ושייכות, אני זקוק לזה עכשיו מאד" | האזינו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/12/23 12:11 יג בטבת התשפד

אביתר בנאי חוזר אחורה: "משהו בישראליות שלי מבקש את עצמו"
אביתר בנאי, צילום: אריאל עפרון

אביתר בנאי מוציא אלבום חדש, אך אלבום שונה מכל קודמיו: אלבום קאברים. האלבום נקרא "עוגן במים" ונכללים בו שירים של אהוד בנאי, יצחק קלפטר, ארז לב ארי, יהודית רביץ, החברים של נטאשה, אתי אנקרי, מאיר בנאי, ארז הלוי ושלמה גרוניך, וגם קטעי דיבור מקוריים. השירים בוצעו במהלך מפגשי זום שערך בנאי בחודשי המלחמה הראשונים.

"זה היה חלק מאותה תנועה ישראלית מתפרצת להוסיף חיים, אומץ, נחמה, התנדבות וערבות הדדית"

"בשמונה באוקטובר הייתי אמור להיכנס להקלטות לאלבום חדש. שירים חדשים. בשבעה באוקטובר זה קיבל ביטול חזק",שיתף בנאי. "ביום חמישי של אותו השבוע הראשון של המלחמה, עליתי לשידור לייב בפייסבוק מהבית, זה היה חלק מאותה תנועה ישראלית מתפרצת להוסיף חיים, אומץ, נחמה, התנדבות וערבות הדדית. לשיר לאנשים ולאסוף מתוכי דיבורים שעושים איזה סדר פנימי בכאוס הכללי. לתת מעצמי מה שיש לתת".

במשך תשעה שבועות עשיתי את זה בכל יום חמישי. בכל מפגש כזה הכנתי קאבר או שניים של שירים ישראלים שגדלתי עליהם. משהו בישראליות שלי מבקש את עצמו. והשירים האלה נותנים לי הקשר ומקום ושייכות, אני זקוק לזה עכשיו מאד. כולנו זקוקים לזה עכשיו. הבקשה שלי להנציח את הביצועים האלה היא לא רק כדי לקשור את עצמי ולהתפייס עם שיריי נעוריי, אלא, ואולי בעיקר, כדי לזכור דרכם איך אפשר לצמוח מתוך אסון, איך בעת כזו צריך ואפשר להטות את החיים אל הטוב, אל הנחמה ואל המנגינה.

איור עטיפת אלבום שבחר בנאי הוא איור שדות פורחים בקיבוץ ניר יצחק שיצרה אורין קדרון במסגרת פרויקט "זיכרון עוטף" של בצלאל.

עטיפת האלבום

עטיפת האלבום "עוגן במים" |: איור: אורין קדרון