המלון הפך לעולם פסיכדלי וקסום - והוכיח שאמנות מתאימה לכולם

מלון אימפריאל בתל אביב עבר הסבה - על חדרי המלון, המבואה והמסדרונות השתלטו אמנים ומעצבים והפכו אותו לעולם אוטופי ומרגש | תערוכת הפופ אפ שתגרום לכם להתאהב באמנות מחדש

אורי מוק אורי מוק, חדשות כיפה 28/08/23 12:14 יא באלול התשפג

המלון הפך לעולם פסיכדלי וקסום - והוכיח שאמנות מתאימה לכולם
צילום: יח"צ

אומנות היא כבר מזמן לא רק תמונות ממוסגרות על קיר לבן במוזיאון - היא יכולה להיות צבעונית, מסקרנת, מקורית ופסיכדלית, לעורר עניין וצחוק בילדים ומבוגרים כאחד. התערוכה החדשה של האוצרת יערה זקס עושה בדיוק את זה: מלון אימפריאל תל אביב הפך בפעם השנייה לארץ פלאות.

38 חדרי המלון, המסדרונות והמבואה הפכו לחגיגה של אומנות וצבע, ואפילו מוזיקת הרקע נוצרה במיוחד לאירוע על ידי אומני סאונד. במשך שעה וחצי הלכתי לאיבוד בתוך עולמות קסומים ומרגשים, כשמאחורי כל דלת מסתתר עולם אחר, שיצר אחד מהאמנים והמעצבים שמשתתפים בתערוכה.

צילום: יח"צ

התערוכה מתאימה לכולם - ילדים, צעירים ומבוגרים

נושא תערוכת הפופ-אפ הנבחר הוא "אוטופיה", והאמנים - החל מסטודנטים, אמני גרפיטי, פסלים וציירים, מוכרים יותר ופחות, הביאו לכל חדר פרשנות אחרת ומקורית. כך שמצאתי את עצמי בחדר אחד צוחקת, בחדר אחר נבוכה, ובבא אחריו מהרהרת.

זקס מביאה בשורה מרעננת - אמנות מתאימה לכולם. ממש, ממש לכולם - מבוגרים, צעירים וילדים. לא צריך תואר באמנות או חיבה עזה למוזיאונים כדי להנות ולהתפעל מהעולמות הקסומים ומהאסתטיקה המוקפדת, ואפילו האינסטגרמית, יש לומר. בעוד מבוגרים ייהנו מהפרשנויות השונות ליצירות, אין ספק שגם ילדים יתלהבו מהמסתורין, הצבעוניות והדמיון המתפרץ.

צילום: יח"צ

ובשבילכם טעימה קטנטנה, שתשאיר טעם של עוד למה שקורה במלון אימפריאל, כי אחרי הכל - את כל השאר תראו במו עיניכם: צלמת האופנה אלה אוזן מכניסה את המבקרים לעולם האוטופי שלה שנוצר בעזרת בינה מלאכותית בשילוב עם עולם האופנה והסטייל, האמן יריב טוויג שחווה אוטופיה כחוויית ילדות הכניס את הצופים לתוך משחק ילדים ענק שיגרום להם להרגיש קטנים שוב, האמנית מירב פלג ייצרה עולם ויער אוטופי שעשוי כולו נייר, והאמן ניר כהן ייצר עולם אוטופי מלא במראות שמתעסק בשאלה מה אמיתי ומה היא השתקפות, היכן מתחילה ונגמרת המציאות.

צילום: יח"צ

שעות פעילות התערוכה: (החל מתאריך 03.09.23)
ימים א - ה | 09:30 - 23:00 (כניסה אחרונה ב- 21:30)
יום ו | 09:00 - 15:30 (כניסה אחרונה ב- 14:00)
שבת | 09:00 - 23:00 (כניסה אחרונה ב- 21:30)
מלון אימפריאל, הירקון 66 (פינת טרומפלדור) ת"א
הכניסה לתערוכה ברכישת כרטיס מראש בלבד. אין מכירת כרטיסים במקום.
מחיר כרטיס לתערוכה: 119 ש"ח (כניסה חינם לילדים עד גיל 4)
הטבה בלעדית ללקוחות מקס - כרטיס ב69 ₪ תמורת הטבה