החל מהסמטר הבא גם בני המגזר יוכלו להציג את האמנות שלהם בכל העולם

'אמונה'- המכללה האקדמית לאמנויות ועיצוב מציגה את התערוכה האומנותית של בוגרות החוג לאומנות שהגיעו לצפות בה מאות מבקרים: "התערוכה מרשימה ומשמחת ורואים את התהליך". החל מהסמסטר הקרוב החוג לאומנות פותח את שעריו גם עם מסלול לבנים.

חדשות כיפה חדשות כיפה בשיתוף מכללת אמונה 05/08/23 20:37 יח באב התשפג

החל מהסמטר הבא גם בני המגזר יוכלו להציג את האמנות שלהם בכל העולם
תערוכת האומנות של מכללת אמונה, צילום: ללא

מידי שנה בסיומה של השנה הרביעית ללימודים, בוגרות המחלקה לאמנות במכללת אמונה מציגות את העבודות שעמלו עליהן במהלך השנה החולפת. במהלך התערוכה הגיעו מבקרים רבים, בינהם גם חגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים ומחזיקת תיק החינוך ששיתפה את ההתלהבות שלה מהנעשה על ידי הבוגרות: "האיכות ברמה מאוד גבוה, העבודות לגמרי יכולות להיות בשלב הרבה יותר מתקדם, יכול להיות בכל מקום בעולם ולהציג את העבודות האמונתיות שלהן".

ההתרשמות של משה ומבקרים נוספים אינה מפתיעה, מכללת אמונה מאפשרת מרחב אומנותי שלא קל למצוא בכל מקום. יפעת סלע, יו"ר תנועת אמונה מתארת בעיניים מקצועיות: "אומנות היא שפה, הרבה מאוד אנשים רוצים להשתמש בה. פה במכללת אמונה אנחנו מאפשרים להשתשמש בשפה הזאת" , רחל אמונה, בוגרת החוג לאומנות מחזקת את הגישה הזאת: "במסדרת הלימודים הכרתי מדיומים שונים, ניתן לי הדרך לבטא את עצמי מעבר לשפה המילולית".

הבוגרות מציגות את העבודות שהכינו במהלך השנה

הבוגרות מציגות את העבודות שהכינו במהלך השנה צילום: ללא

בסיום התואר מקבלת הבוגרת תואר באמנויות, כאשר מדובר במכללה הדתית היחידה בישראל המעניקה תואר זה לצד תעודת הוראה לכיתות א-י"ב. תכנית הלימודים ניתנת על ידי טובי המרצים, אמניות ואמנים בכירים הפועלים בשדה האמנות העכשוי. התוכנית גם מציעה מניפה רחבה של תחומים ביניהם רישום וציור, הדפס, פיסול ויציקות, צילום ומדיה דיגטלית, וידאו ארט, פרפורמנס, אוצרות והנחיה אישית בשיעורי סטודיו פתוח.

אניעם דרעי, ראש המחלקה מסבירה את תהליך הפקת התערוכה: "כל שנה מתחילים בחשיבה על מה רוצים להתמקד ועושים עבודת מחקר, בחודשים לפני התעורכה הם נפגשו עם יזמית (אוצרת) התערוכה חיצונית למכללה ונוצר איתה דיאלוג של התקדמות עד לתערוכה בסוף הסמסטר". כדוגמת חן אטיאס, בוגרת החוג, שלקחה את החוויה המשפחתית שלה, כאחת משבעה אחיות, במהלך חופשה בירושלים היא צילמה את המתרחש: "יצרתי עבודות וידאו של עצמי דרך תמונות סטייליס מהחופשה המשפחתית, צילמתי את עצמי מתחקה אחרי הפעולות של אחיות שלי".

חן אטיאס מציגה את עבודת הגמר שלה, "בהשראת חופשה משפחתית"

חן אטיאס מציגה את עבודת הגמר שלה, "בהשראת חופשה משפחתית" צילום: ללא

החל מהסמטר הבא החוג לאומנות גם לבנים

בסמסטר הבא נפתחת גם הדלת לבני המגזר הדתי להצטרף לחוג לאומנות של מכללת אמונה. ד"ר אפרת גרוסמן, ראשת המכללה מבטאת את המיוחדות שהמכללה מספקת ותספק ללומדים שנה הבאה: "יש דברים שיכולים להתקיים בכל מקום אבל יש גם דברים שיכולים להתקיים רק במכללת אמונה". שוש נגר, ראש החמ"ד מצטרפת לתחושה: "אמונה, כשמה כן היא. התחושה היא שיש כאן מכללה שמאמינה בבנות ובאומנות, כך שהן יהיו פורצות דרך". ונותנת את ברכתה לשינוי הגברי שיתחיל במחלקה לאומנות: "אנחנו שמחים על כך שהבנים הלומדים כיום אמנויות, עיצוב ותיאטרון בחמ"ד יוכלו למצוא מקום כאן, במכללת אמונה".

ראשת המכללה ד"ר אפרת גרוסמן: "אני גאה בכל אחת מהסטודנטיות שהצליחו בעבודות הגמר שלהן להוציא מהכוח אל הפועל אמירות חברתיות ואישיות בצורה שנוגעת בכל מי שפוגש ביצירות. בטוחה שהן יניפו בגאווה את האומנות הנשית הדתית כבר בעתיד הקרוב ומחכה בציפיה גדולה לראות את תוצרי האמנים המעצבים ואנשי התיאטרון הגברים שיגיעו אלינו החל מהסמסטר הקרוב, שלראשונה בישראל מצאו מקום דתי לצמוח בו".

למידע נוסף אודות התוכנית


בשיתוף מכללת אמונה