הגעתי למסקנה שזה בלתי אפשרי: המפיק של ישי ריבו יוצא לדרך חדשה

מאור שושן, אחד המפיקים המוזיקליים החמים של השנים האחרונות שעבד ועובד בין היתר עם ישי ריבו ויסמין מועלם, מוציא אלבום EP חדש ומספר ל"חדשות כיפה" על האתגרים שבדרך ועל דרכו כמפיק: "יש געגוע לשקט שנחתך בעריכה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 02/08/23 12:32 טו באב התשפג

הגעתי למסקנה שזה בלתי אפשרי: המפיק של ישי ריבו יוצא לדרך חדשה
מאור שושן, צילום: הגר פדאל

אחד האנשים החשובים ביותר בפופ האמוני של השנים האחרונות הוא מאור שושן. מאז שנת 2015 הוא עובד עם ישי ריבו, בין האומנים המובילים של הז'אנר ששטף את ישראל בשנים האחרונות, ומאז הספיק לעבוד עם אמנים נוספים כמו עקיבא, נתן גושן, בניה ברבי ויסמין מועלם. היום (ד') משחרר שושן אלבום EP חדש עם שמונה שירים.

"לפני שנולד הילד שלי הייתי יכול לתפוס גיטרה ולהגיד 'על מה אני רוצה לכתוב?', לא היה לי שום מושג"

האלבום נקרא "תקבל אותי" והוא נולד בעקבות לידת בנו של שושן. "לפני שנולד הילד שלי הייתי יכול לתפוס גיטרה ולהגיד 'על מה אני רוצה לכתוב?', לא היה לי שום מושג", הוא מספר בראיון ל"חדשות כיפה" עם צאתו של האלבום. "פתאום בקעו שירים ונולד הרצון לשתף אותם החוצה".


(האזינו ל"תקבל אותי")

האלבום החדש מוגדר כ-EP, מיני אלבום, ושושן מסביר: "האלבום מזוקק מאוד סביב רעיון אחד וכל השירים מדברים סביבו". לשאלתי כיצד הוא מגדיר את הנקודה הזו הוא אומר: "בקשה לתמימות, געגוע לשקט שנחתך בעריכה". השירים באלבום נעים סביב חוויית האבהות של שושן, אבל גם פנייה שלו כלפי מעלה. "כל הזמן יש דיאלוג ביני לבין הבן שלי - וביני לאבא שבשמיים".

האתגרים בדרך לאלבום: החשיפה והיפוך התפקידים

הדרך של שושן אל אלבום הבכורה לא הייתה פשוטה: הוא תמיד היה מאחורי הקלעים ולא כל כך שיתף בחייו. "לא נהגתי מעולם לדבר ולהראות, זה גם שינוי מאוד גדול. תמיד עבדתי בשקט שלי וניסיתי לעשות את העבודה הכי טובה שאפשר".

וזה דבר שיימשך או שהאלבום הוא יציאה חד פעמית?

"רבי נחמן אומר להתסכל רק על היום. יש לי עוד המון שירים ורעיונות, אבל אני חושב שמאור שושן האמן ומאור שושן המפיק תמיד ילכו יחד. זו דרך חדשה עכשיו".

מאור שושן

מאור שושן | צילום: טל עבודי

עוד אתגר שעמד בפניי שושן הוא התחלפות התפקידים באולפן. האם מפיק מצליח כמוהו יוכל להפיק את עצמו? בסופו של דבר הוא גיבש סביבו צוות שעזר לו בתהליך. "הגעתי למסקנה שלהפיק את עצמך זה בלתי אפשרי. הקושי הכי גדול זה להיות אובייקטיבי כלפי עצמך, הייתי חייב אנשי צוות סביבי". מי שהיו לצידו בהפקה הם מאור אלוש וצחי אלוש, תחת ניהולו האמנותי של גדי גידור.

הפיצוח של שושן

בהודעה על האלבום החדש נכתב כך: "מאור התבלט כמפיק שמשלב מוזיקה 'חיה' ומרגשת עם אסתטיקה מודרנית שהשתלבה והצליחה מאוד בפופ הישראלי". שושן מרחיב על דרכו כמפיק: "אני חושב שהדבר שמסמן אותי כמפיק הוא השילוב של מוזיקה חיה עם אסתטיקה מאוד מודרנית. מצד אחד משהו שמשדר קלאסי, אבל בו זמנית גם עדכני. זה פיצוח שאני מאוד שמח בו".

"הצלחתי להגיע לפיצוח הזה רק כשהתסכלתי פנימה ולא חיקיתי אחרים", הוא משתף. "ברגע שהתחלתי להביא את המקורות שגדלתי עליהם ומה שאני באמת אוהב במוזיקה זה עבד. אני גם עם עין על מה שעובד בחוץ, אבל בלי שהחוץ יכתיב לי כמו שהיה בתחילת הדרך".