רק לצלול פנימה: ארבעה אלבומים חדשים של ארבע יוצרות צעירות

פריחה מחודשת של פורמט האלבום, לצד המון יוצרות צעירות ומוכשרות, הוביל לגשם מבורך של אלבומים יפיפיים | שושנה היזמי, שי המבר, סלומה וצליל דיין עם ארבעה אלבומים מופלאים | האזינו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/07/23 16:44 יג באב התשפג

רק לצלול פנימה: ארבעה אלבומים חדשים של ארבע יוצרות צעירות
שושנה היזמי, שי המבר, סלומה, צליל דיין, צילום: ברוך ברק גוטסמן, אורית פניני, נוי מוסטיק, צרי אדמוני

שתי פריחות מתרחשות כרגע במוזיקה הישראלית. הפריחה הראשונה היא צורנית: פורמט האלבום שמלבלב בפתאומיות מפתיעה, והפריחה השנייה היא תוכנית: יוצרות צעירות ומוכשרות שמפציעות עם מוזיקה נהדרת. החיבור ביניהן מביא עלינו מטר אלבומים חדשים של זמרות צעירות ומוכשרות. ליקטנו עבורכם ארבעה אלבומים מומלצים במיוחד. שימו אוזן.

צליל דיין: אמת

"את הכל הקרבתי בשבילך, אמת - גם אם אין בך קול אני אשמע בעצתך, אמת - אין לי מה לשאת אם לא למענך", שרה דיין בשיר "אמת". מצד אחד היא עדיין הילדה מהקריות שרוצה להוכיח לעולם למרות הכשלונות, ומצד שני היא מאמינה בעצמה יותר מאי פעם. יקח כמה שיקח. הפקה מוזיקלית: שלומי גוילי. אל תפספסו: "עד שנישרף", דיבור אותנטי על אהבה ופחד.

שי המבר: כל החלומות

קולות הקלדה נשמעים תוך כדי שירתה היפה של המבר בשיר הפותח את האלבום. זוהי, כנראה, עוד החלטה מבריקה של המפיק המוזיקלי של האלבום - ניר מימון - שעושה פלאים בחומר הגלם המלאכי שנקרא שי המבר. הרגישות שלה לעצמה ולסביבה ראויה להערכה ולציון. אל תפספסו: "שיר ליואל", המוקדש לאימו של יואל לנגהאל.

שושנה היזמי: איפה יש מקום

השיר שנתן לאלבום את שמו, "איפה יש מקום", נפתח במילים "מה מחזיק אותי, מה קיים, מה לא ייגמר, איתי לא ישבר". היזמי יוצאת למסע לבחינת גבולות ומצליחה לדייק, בקול עדין ואצור, עולם עשיר וקסום ואופטימי ומלא פליאה, לצדם של אופל ופחד. בדואט עם דניאלה תורג'מן בשיר "היופי הזה" הן שרות בהרמוניה: "עכשיו כבר לא צריך לחפש את היופי, אנחנו ביופי, אנחנו היופי הזה". הפקה מוזיקלית: אביב משולם. אל תפספסו: "פחדים", מדריך להתמודדות עם הרגש המתסכל.

סלומה: רוחות

שלומי שפירא, סלומה, הוציאה בתחילת השנה שעברה שיר בשם "התיקון". למרות אורכו הלא-שגרתי הוא תופס את האוזן מהרגע הראשון. המילים הכמו-מדרשיות הן של גון בן ארי, ששפירא היא חלק ממקהלת "זולת" המלווה אותו. האלבום עטוף ברוח עתיקה ומחודשת של ריפוי ומזור, והוא כולל גם רצועות אינסטרומנטליות. עיבוד והפקה: נמרוד גולדפרב ואפיק דוארי, יחד עם סלומה. אל תפספסו: "אמא אדמה", על האמונה והביטחון שמעניקים אלוהים והאדמה.