תמונת נתניהו וארון קבורה: הרשת סוערת מהמיצג בהופעה של שלומי שבן

במהלך הופעה לכבוד הוצאת אלבומו החדש של הזמר שלומי שבן, נערך באולם מיצג מחאתי כנגד מהלכי הממשלה והרפורמה במערכת המשפט. הרשת סוערת: "לא הצלחתי להמשיך ליהנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/23 14:45 י בשבט התשפג

תמונת נתניהו וארון קבורה: הרשת סוערת מהמיצג בהופעה של שלומי שבן
שלומי שבן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת שלומי שבן: על דבר אחד המגיבים ברשת מסכימים, ההופעה הגנדיוזית אמש (ג') של הזמר שלומי שבן הייתה משובחת. אבל עבור חלקים מהקהל, מיצג המחאה החריג שנערך במהלך ההופעה, חרג מהתבטאות פוליטית רגילה של אמן. עבור אחרים, מדובר היה במיצג אמיץ של אמן שלא חושש להביע את דעתו הפוליטית.

תמונות של ראש הממשלה נתניהו והשר יריב לוין

הסערה החלה לאחר ששבן ביצע את השיר "תמונה משפחתית עם ראש הממשלה". על הבמה הועלה פסנתר שחור ועליו דגל ישראל וזר פרחים המרמז לארון קבורה. על המסך הגדול הופיעו תמונותיהם של ראש הממשלה נתניהו והשר יריב לוין וברקע אמרתו המפורסמת של איתן הבר לאחר רציחתו של רבין: "מדינת ישראל מודיעה בתדהמה".

כמו כל דבר בעל ניחוח פוליטי, הדבר גרם לסערה כשרבים ברשתות החברתיות הגיבו למיצג החריג. "איך הרגשתי באותו רגע? רע" כתב אחד האנשים שהיו בהופעה והוסיף: "לידי ישבה אישה שגם התרעמה מעט, ומלפניי ישב זוג דתי (חריג מאוד בתוך הקהל) שהיה נראה מאוכזב, אבל עד סוף ההופעה גם היא וגם הם כבר עמדו ומחאו כפיים".

שלומי שבן

שלומי שבן צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"פתאום ארון קבורה עם תמונה של פוליטיקאי זה לא הסתה לרצח"

גולש נוסף כתב: "אחד מהנוכחים קם ויצא מהאולם תוך שהוא מרים בהפגנתיות אגודל מופנה מטה לכיוון הבמה", אותו גולש הוסיף גם את דעתו על המיצג של שבן: "כמה אומץ, יושר, תחושת דחיפות ושליחות נדרשים כדי לעשות דבר כזה, בישראל". עורך העיתון מעריב, דורון כהן כתב בטוויטר: "עדכון ממחלקת המוסר: פתאום ארון קבורה עם תמונה של פוליטיקאי זה לא הסתה לרצח - זה מיצג אומנותי נפלא, אמיץ ומרגש". אחת הגולשות בפייסבוק כתבה: "אומן שלא מכבד את הקהל שלו על כל גווניו ישלם במוקדם או במאוחר את המחיר".

כאמור, המיצג החריג גרם לרבים ברשת לחוות דעה בנושא, כבר אמש פרסם איש התקשורת שמעון ריקלין וידאו מהמופע וכתב: "ההסתה נגד הימין לא נפסקת למרות שללא ספק רבין היה דווקא תומך ברפורמה המשפטית".