ביקורת מוזיקה התשובה המוחצת של חנן בן ארי לשיר של עומר אדם

שני שירים שיצאו בזה אחר זה מקיימים דו-שיח, וחנן בן ארי מדייק לעומר אדם את העובדה שהאיזון הפנימי יכול להגיע, ובכן, רק מהפנימיות | ביקורת מוזיקה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/12/22 10:10 ו בטבת התשפג

התשובה המוחצת של חנן בן ארי לשיר של עומר אדם
עומר אדם, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

עומר אדם פרץ לחיינו בכוכב נולד וקיבל עם מנהליו כמה החלטות מוזיקליות וניהוליות שהפכו אותו לאחד האמנים המובילים במדינה. בשנה האחרונה הוא ספג ביקורת רבה מכיוונים שונים והחליט על צעד דרמטי, צעד שלווה ביציאת שיר חדש וחשוף.

עומר אדם מסתכל רק החוצה

לפני כחודש פורסם במאקו, בשם מקורבי הזמר, כי הוא מתכנן לרדת מהארץ, וכאמור, הוא פרסם שיר תגובה חשוף שכתב במשותף עם אודיה. "ניסיתי לשתוק הנשמה שלי צועקת, בגלל חוק הרעש לקחו לי ת'שקט", הוא מקונן על תקרית ההופעה שהופסקה בפארק הירקון.

הזמר המצליח יורה לכל הכיוונים בשיר ומצטט עוד מגוון של ציטוטים מפיהם של אנשים שהתערבו בסוגיות שונות בחייו המקצועיים והאישיים: החל מההשתתפותו בכוכב נולד לפני גיל 16, החופשות התכופות שלו בדובאי, שמירת השבת שלקח על עצמו ועד הסכומים אותם הוא גובה עבור הופעות פרטיות בחתונות. הרשימה המתארכת, כך נראה, הביאה אותו להחלטה לרדת מהארץ.

דובאי, איחוד האמירויות

דובאי. ימצא שם שלווה? | צילום: shutterstock

עומר, תסתכל פנימה: הדיוק של חנן בן ארי

דבר אחד חסר בשיר של עומר אדם: אחריות אישית. אמנם הפזמון מדבר על חיפוש עצמי, אבל כבר מעכשיו אפשר לספר לעומר שברחובות דובאי הוא לא ימצא את עצמו. הוא נחשף בשיר כאדם פגיע שמצפה רק ליחס הוגן, אבל הוא צריך להבין כי האיזון הפנימי נמצא רק בפנימיות שלו עצמו. תלונות מבחוץ תמיד יהיו.

יום לפני שאדם שחרר את 'אני' ואחרי עיכוב של שנה, חנן בן ארי פרסם את שירו 'אלא בי' שמדייק את הנקודה החסרה של עומר אדם. אחרי שני בתים ראשונים שנראה כי מתארים די במדויק את מצבו של אדם, הוא שר בפזמון: "אבל אין הדבר תלוי אלא בי, אין אבא אין אמא רק אני. אין הדבר גלוי אלא לי, ועכשיו אני שב אל עצמי בעצמי". שומע, עומר? "בסוף כלום לא דומה לריח של הכביסה של ההורים".

אלא בי | מילים ולחן: חנן בן ארי, עיבוד והפקה מוזיקלית: תומר בירן

אני | מילים ולחן: עומר אדם ואודיה אזולאי, עיבוד והפקה מוזיקלית: אופק יקותיאל ומשה בן אברהם