צפו "אלוקים אוהב אותם": ג'ו ביידן חוגג את הפסדה של איראן

המשחק הדרמטי בין ארצות הברית לאיראן הסתיים עם ניצחון אמריקאי קטן שהספיק להם להעפיל לשמינית גמר המונדיאל על חשבון היריבה הגדולה. נשיא המעצמה חגג: "איזה משחק גדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/22 08:39 ו בכסלו התשפג

"אלוקים אוהב אותם": ג'ו ביידן חוגג את הפסדה של איראן
ג'ו ביידן, חוגג, צילום: shutterstock

ארצות הברית חוגגת: אמש הבטיחה נבחרת ארצות הברית את העפלתה לשמינית גמר מונדיאל 2022 בקטאר. אבל זו לא רק ההעפלה ששימחה את האמריקאים אלא גם זהות היריבה אותה ניצחה, נבחרת איראן. 1-0 קטן של כוכב הנבחרת כריסטיאן פוליסיץ' הבטיח לאמריקאים ניצחון גדול ומקום בשלב הבא של המונדיאל.

צפו בביידן חוגג את ההישג האמריקאי:

מי שחגג את הניצחון של הבחורים בכחול הוא לא אחר מנשיא המדינה, ג'ו ביידן שבמהלך עצרת כללית דיבר על ההישג של הנבחרת. "איזה משחק גדול" הו אמר לקהל והמשיך: "כשדיברתי עם המאמן והשחקנים אמרתי להם, אתם יכולים לעשות את זה". ביידן המשיך ואמר כי "הם אכן עשו זאת, אלוקים אוהב אותם" סיים.

פוליסיץ

פוליסיץ', ארה"ב חייבת ניצחון צילום: shutterstock

המשחק בין איראן לארצות הברית הוא לא עוד משחק כדורגל אלא משחק שמעורב עם הרבה פוליטיקה כשהיריבות מייצגות ערכים כל כך שונים, מזרח מול מערב, אימפריה מהעבר מול האימפריה הנוכחית, מה גם שתוכנית הגרעין האיראנית והסנקציות האמריקאיות לא הורידו מהדרמה הגדולה על כר הדשא.

באיראן הרגשות מעורבים

באיראן הרגשות היו מעורבים, חלק מאזרחי איראן המתנגדים למשטר ומוחים ברחובות וגם איראנים גולים שאינם מתגוררים בארצם אמנם תמכו בנבחרת הלאומית שלהם, אך גם שמחו בהפסדה. באזורים כורדים באיראן שם ההתנגדות למשטר גדולה מאוד נשמעו צפירות ברחובות לאחר הפסדה של הנבחרת האיראנית.  

נבחרת איראן

נבחרת איראן, אכזבה גדולה צילום: shutterstock