מונדיאל 2022 יצא לדרך: הנבחרת הקטארית שברה שיא שלילי בן 92 שנה

אחרי כל הציפיה, המונדיאל בקטאר יצא לדרך. בטקס הפתיחה עוד היה אפשר לראות את הקהל הקטארי שמח ביציעים, על הדשה הנבחרת הקטארית שברה שיא שלילי

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 21:52 כו בחשון התשפג

מונדיאל 2022 יצא לדרך: הנבחרת הקטארית שברה שיא שלילי בן 92 שנה
מונדיאל 2022, צילום: shutterstock

מונדיאל 2022 יצא לדרך: אחרי אין ספור סערות, ביקורות והרבה פוליטיקה שסבבה סביבו, מונדיאל 2022 יצא לדרך בקטאר. בזמן טקס הפתיחה החגיגי עוד נראו אוהדי קטאר לובשי הגלביות הלבנות מחייכים ביציעים אך על הדשא, הפכה נבחרת קטאר למארחת המונדיאל הראשונה בהיסטוריה שמפסידה את משחק הפתיחה של המונדיאל.

טקס הפתיחה

כשעה לפני משחק הפתיחה נערך טקס הפתיחה המסורתי, כמו שאר הטורניר גם כאן לא חסכו הקטארים באמצעים והעמידו טקס מושקע, אך היה נראה לעיתים כחסר מעוף וכאשר מסביב הורגש המתח סביב פתיחת המשחקים. לטקס היו אמורות להגיע כוכבות ענקיות כמו דואה ליפה ושאקירה אך הן ביטלו את הגעתן קצת לפני תחילת המשחקים בעקבות הלחץ והביקורות על המדינה המארחת.

איצטדיון אל בית

איצטדיון אל בית צילום: shutterstock

מי שכן הגיע הוא השקן ההולידוודי מורגן פרימן שהנחה את פתיחת החלק האומנותי. בהמשך הטקס עלו לדשא כל קמעות המונדיאל מכל השנים כשלבסוף עלה הקמע של המונדיאל הנוכחי, מן רוח רפאים קטארית המכונה - לה'איב.

משחק הפתיחה - קטאר אכזבה

על הדשא עצמו, נבחרת קטאר המארחת אכזבה בענק. הנבחרת שהייתה מהבודדות שהצליחו לערוך הכנה משמעותית לפני המשחקים הגיעה בתקווה להיות הנבחרת שתפתיע את כולם. אבל ציפיות לחוד, היריבים מאקוואדור בראשות הקפטן האקוודורי אנר ולנסיה, דרסו את הקטארים שלא ממש היוו איום עליהם. בתחילה נכבש שער לאקוודור שנפסל בעקבות נבדל קטנטן. אבל בהמשך המחצית הראשונה הגיע ההצגה של ולנסיה כשפנדל מוצלח ועוד שער בנגיחה אדירה הורידו את אקוודור ביתרון 2-0 במחצית, תוצאה שנשמרה עד לסוף המשחק. 

אנר ולנסיה, גיבור המשחק

אנר ולנסיה, גיבור המשחק צילום: shutterstock

צפו בתקציר המשחק קטאר נגד אקאוודור

באדיבות כאן 11 - המשדר הרשמי של מונדיאל 2022. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם בעמוד המונדיאל של כאן.