"הכוכבת הבאה": הבת של רותם סלע ביקשה - הבמאי יסכים?

אן רוטר בת ה-9, בתה של מנחת "הכוכב הבא" רותם סלע, כתבה מכתב אישי לבמאי התכנית יואב צפיר, וביקשה ממנו: "תשנה את השם של 'הכוכב הבא' ל-'כוכבת הבאה'" | מה ענה הבמאי לרוטר? ואיך הגיבה האמא הגאה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/21 18:43 יא באב התשפא

"הכוכבת הבאה": הבת של רותם סלע ביקשה - הבמאי יסכים?
אסי עזר ורותם סלע, הופתעה מבקשת הילדה., צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

תכנית ריאליטי המוזיקה של קשת "הכוכב הבא", ממשיך לשמור על יציבות מרשימה כשהוא מוביל מדי ערב את טבלת הרייטינג, אך למרות ההצלחה לה הוא זוכה בקרב הקהל הישראלי, היום (ג') נשמעה ביקורת דווקא מקרב אחד האנשים המקורבים לתכנית, אן רוטר בת ה-9, בתה של מנחת "הכוכב הבא", רותם סלע, שפנתה במכתב לבמאי והיוצר יואב צפיר בבקשה לשנות את שם התכנית.

"למר יואב צפיר שלום, יש לי דעה ואני חושבת שהרבה מאוד נשים חושבות כמוני. זה לא שוויון שכמעט לכל תוכניות הטלוויזיה קוראים על שם בן בלשון זכר, נגיד 'הכוכב הבא', 'האח הגדול'. למה דווקא 'כוכב', למה דווקא 'אח'? אני רוצה להתייחס במיוחד לתוכנית שאמא שלי מנחה בה – 'הכוכב הבא'. בי אישית זה מאוד פגע, אני רוצה להיות זמרת ופעם הראשונה ששמעתי את השם של התוכנית זה מאוד הוריד לי את הביטחון לספר לאנשים שאני רוצה להיות זמרת. יואב צפיר אני פונה אלייך, תשנה את השם של 'הכוכב הבא' ל-'כוכבת הבאה'.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

style=" color:#c9c8cd; font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; font-style:normal; font-weight:normal; line-height:17px; text-decoration:none;" target="_blank">A post shared by Rotem Sela (@rotemsela1)


אמה של אן רוטר, רותם סלע פרסמה את הדברים של בתה וכתבה: "כבר תקופה די ארוכה אני שמה לב שאן מתעסקת בנושא השיוויון. היא ערה לפרטים ולדברים שאני 'מדלגת' עליהם. לא כי היא טועה, אלא לצערי כי לחלקם כבר התרגלתי. היום היא הגיעה עם המכתב הזה ושאלה- "אמא, למה לתוכנית קוראים 'הכוכב הבא' ולא קוראים לה 'הכוכבת הבאה'? מודה שעצרתי רגע ושתקתי. למה באמת? אז הנה מכתב אחד קטן מילדה בת 9 שרוצה לשנות את העולם. צעד צעד אבל עם מלא אמונה וביטחון.
אז מה אתה אומר יואב? בשנה הבאה 'הכוכבת הבאה'?

צפיר לא השאיר את רוטר הקטנה ללא מענה וכתב: "אן האהובה, את פשוט צודקת. גם לי יש שלוש בנות, ולא מעט פעמים כשאני כותב לאמא שלך בתסריט- 'אז מי יהיה הכוכב הבא של ישראל' זה קצת מפריע לי. כי הרי אולי זאת תהיה כוכבת. השפה העברית הציבה לנו אתגר, כי באנגלית הרי Rising Star מתייחס לשני המינים. מרב מיכאלי התחילה מהלך שבו היא פונה תמיד במשפט לשני המינים. בהתחלה זה הרגיז אנשים, אני חושבת שלאט לאט יותר אנשים מבינים שזה נכון וצודק. בקיצור אן, נראה לי שאת בדרך הנכונה, לא לקבל את המובן מאליו ותמיד לשאול שאלות. ועד שהשפה העברית תפתור את הבעיה, בואי נחשוב על 'הכוכב הבא' ככוכב בשמיים, שכל אחד ואחת היו רוצים לזרוח כמוהו".