קבלו את עשרת הלהיטים החסידים שיעיפו לכם את הפורים

אמנם השנה לא נוכל לחגוג פורים במסיבות המוניות, זה לא אומר שאי אפשר לשמוח, קבלו פלייליסט מיוחד של שירי פורים שיגרום לכם להרגיש כאילו אתם במסיבה המוני, גם כשאתם חוגגים בבית

חדשות כיפה יצחק גולדברג, חדשות כיפה 21/02/21 10:15 ט באדר התשפא

קבלו את עשרת הלהיטים החסידים שיעיפו לכם את הפורים
צילום: shutterstock

השנה נחגוג פורים קצת אחרת, בלי מסיבות, בלי תהלוכות עדלאידע ובלי סעודות פורים עם רבבות חברים ובני משפחה, אבל גם בלי כל הדברים האלה – חובה עלינו לשמוח בחג. אין דבר שמשמח ומרומם את הנפש יותר ממוזיקה קדושה וקצבית. כדי שגם השנה תוכלו לחגוג כראוי -  סידרתי לכם רשימת השמעה של להיטים חסידיים קצביים, לפורים ולכל השנה – שירוממו לכם את סעודת הפורים, יקימו את בני המשפחה (הגרעינית) מהכיסאות ואולי גם יעלו אותם על השולחן. 

ואם אתם מעדיפים את הכל בפלייליסט ארגנו לכם גם את זה

 

"משנכנס אדר" – זושא

השיר הראשון ברשימה הוא של הצמד ההיפסטרי החסידי מאמריקה - "זושא". השיר, שיצא החודש לכבוד החג, הוא אחלה שיר פתיחה לסעודה: הוא מתחיל רגוע ולאט לאט מגביר קצב. לשיר יש באס מקפיץ שמעורר את הרגשות, אך לאורך כל המהלך נשמר אלמנט הרוגע. גם הקליפ משדר סוג של נחת ושמחה, כשרואים את הצמד צובעים קיר ורוקדים, תוך כדי שהם שומרים על חיוך של "אין דאגות בעולם".

 

"מזמור לתודה"- יואלי קליין ושיעה גרוס

יואלי קליין ושיעה גרוס - תזכרו את השמות האלה - עוד נראה אותם בהמשך, וזה לא פלא: הצמד החסידי הזה, אחראי על מספר להיטים גדולים בשנים האחרונות. הפעם, הצמד לקח את הניגון של חסידות קרלין, שהתחיל להיות פופולרי ונצמד בעבר גם למילים "ושמחת בחגיך", והפך אותו ללהיט בחתונות החרדיות. השיר הוא לא רק מנגינה מקפיצה ושמחה; המילים שנלקחו מתהילים פרק ק', אותו אנחנו אומרים בכל יום חול, מושלמים לכל אירוע שמח, מתארים הודיה להקב"ה ומזכירים לנו: "כי טוב ד' – די אייבישטער איז גיט".

 

"לבוש מלכות" - אהר'לע סאמט, מענדי ווייס, מקהלת מלכות, חסידימלעך, הרשי סגל

"ומרדכי יצא מלפני המלך בלבוש מלכות ועטרת זהב" – תשכחו מהמנגינה העממית, הישנה והמשעממת ששרתם בגן – זמר השמחות הגדול אהר'לע סאמט, יחד עם המקהלה החסידית המפורסמת "מלכות" ומקהלת הילדים "חסידימלעך" הביא לנו להיט מקפיץ במקום. מעבר לשיר הנפלא – הקליפ, שיצא בדיוק לפני הפורים האחרון ובדיוק לפני הגעת הקורונה לארץ – מושקע ביותר: הוא עובר בין סעודת פורים עשירה (כזאת שלא נוכל לקיים השנה), לסיפור המגילה עם בגתן, תרש, מרדכי והמן - שמגולמים על ידי הזמרים עצמם.

 

"ניגון ביאלה" - שמוליק גפנר ומקהלת חסידי ביאלה בני ברק

אחד הטרנדים במוסיקה החסידית בשנים האחרונות, הוא לחדש ניגונים ישנים ולעשות ביצוע חדש שמתאים לדור הנוכחי. לפני שבועיים התפרסם ביצוע של שמוליק גפנר ומקהלת ביאלה בני ברק לניגון של החסידות שהולחן על ידי הרבי שלמה לייב מלענטשנא זצ"ל. הניגון חודש לכבוד חתונת בנו של האדמו"ר, שעקב הסגר, התקיימה באופן נדיר בליל שבת.

 

"לך" – שמילי אונגר

30 יום קודם החג מתכוננים לחג כמובן – חודש אחרי פורים בדיוק, מגיע חג פסח, ולכן, זה לא כזה חריג לשמוע בפורים ביצוע לפיוט מההגדה. "לך" של אחד מגדולי כוכבי המוזיקה החסידית הוא אחד מלהיטי השנה. השיר מבוסס על הפיוט "אדיר במלוכה" שנוהגים לשיר בסוף ליל הסדר. כמו בסדר יכול להיות שתהיו אחרי ארבע כוסות יין (ששתיתם באחריות כמובן) כשתשמעו אותו, אבל לא כמו בסוף ליל הסדר – השיר לא ירדים אתכם.

 

"ליהודים" - מיילך קאהן

תחזיקו חזק – השיר הזה יעיף אתכם לעולם אחר. למרות שהוא יצא כבר לפני שנתיים, "ליהודים" של הזמר החסידי הבוהמי הירושלמי מיילך קאהן, עדיין הלהיט הרשמי של פורים,השיר מושלם להפסקת ריקודים בין המנה הראשונה לעיקרית בסעודה. גם הקליפ הפסיכודלי מזכיר את התחושות שמרגישים בשלבים היותר כיפיים של הסעודה.

 

"אוטוטו" - אברהם פריד

אפשר שתהיה רשימת להיטים בלי השם אברהם פריד? כמובן שלא! ובכן ותיק כוכבי המוזיקה החסידית הוציא השנה את הלהיט הגדול,  ובו השאלה העצומה -  "מתי תמלוך?" פריד עונה לשאלה הזאת במילה אחת "אוטוטו". גם השיר הזה יעזור לכם להתכונן לפסח, בכך שהוא מצטט את המשפט מההגדה "לא על ידי מלאך, לא על ידי שליח". השיר מזכיר לנו שעל אף כל הצרות שאנחנו עוברים - "אוטוטו" יגיע המושיע.

https://youtu.be/aS-4U5GgdjM

 

"ד' הוא האלוקים" – אהר'לע סאמט, ארי היל, יואלי קליין, ושיעה גרוס

עוד ניגון ישן שחודש ובוצע עם מילים חדשות הוא - "השם הוא האלוקים" של אהר'לע סאמט, ארי היל, יואלי קליין, ושיעה גרוס (כבר אמרתי לכם לזכור את השמות האלו?). הניגון העתיק בוצע בעבר עם המילים לתפילה "חסל סידור פסח" (הנה – עוד אזכור לפסח – תתחלו לנקות), הפעם מבצעים אותו עם מילות הפסוק מספר דברים שקובע את העובדה: השם הוא הא-ל ואין מבלעדי. השיר הזה מושלם לשלב של סעודת הפורים שכבר התעליתם לרמה של המלכת ד' בעולם.

 

"ניגון לעלוב" - מקהלת מלכות, אהר'לע סאמט, יעקב יהודה דסקל, מאיר אדלר

אין כמו ניגון עם סיפור רקע מעניין: לפי האגדה האדמו"ר רבי דוד צבי שלמה מלעלוב, הלך עם תלמידיו באזור ירושלים, בדרך הם פגשו רועה צאן ערבי שניגן ניגון, הרבי ביקש מהרועה לנגן את ניגונו שוב ושוב, וכל פעם שהוא ניגן, הרב נתן לו עוד סכום גדול של כסף. הרבי אמר לאחד התלמידים לזכור את הניגון, וכשהתלמיד אמר שהוא זוכר הוא אמר לרועה להפסיק לנגן. כשרועה ניסה שוב לנגן את הניגון הוא לו הצליח לזכור אותו. אחר כך הרבי הסביר לתלמידיו, שהיו מנגנים את אותו הניגון בבית המקדש, ועכשיו הם פדו אותו מהערבי ששמר עליו. בין אם אתם מאמינים בסיפור או לא – הניגון אחלה, והולך טוב עם כוס משקה ביד.

 

"לבוא אל המלך" - ארי היל, יואלי קליין ושיעה גרוס

עוד להיט של יואלי ושיעה – והפעם מיוחד לפורים! השיר שיצא לפני שנה סמוך לפורים, ממחיש את המורכבות של פורים וסיפור המגילה: מצד אחד שמחה, ומצד שני תחינה להקב"ה ורצון להתקרב אליו. השיר מבטא את תחושתה של אסתר המלכה, כשהיא מגיע לאחשוורוש למרות שלא הזמין אותה אליו כבר חודש. אחר כך השיר יורד יותר לעומק, ומתייחס למדרש שאומר שכל מקום שכתוב "המלך" הכוונה להקב"ה. השיר מתחנן לאלוקים ביידיש "אבא, אבא אתה יודע שאני מחכה שתקרא לי אליך – אבל לא נקראתי זה שלושים יום". השיר נכנס עמוק לתוך הנפש, ולכן הוא מושלם לסוף הסעודה – לנעילת היום הקדוש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן