סערת הקליפ: עדי ביטי נענשה בחמישה ימי מחבוש

לאחר הסערה סביב הקליפ החדש והבוטה שהוציאה, והראיונות שהעניקה לתקשורת בעקבות הסערה, הזמרת הועלתה לדין משמעתי ונשפטה לחמישה ימי מחבוש

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/10/20 20:19 ט בחשון התשפא

סערת הקליפ: עדי ביטי נענשה בחמישה ימי מחבוש
עדי ביטי, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

הסערה סביב הקליפ החדש של הזמרת עדי ביטי מסרבת לשכוח. אחרי שהקליפ, ששוחרר אמש, גרר מתקפה חריפה ברשתות ובאמצעי התקשורת נגד הזמרת, בשל היותו בוטה ופרובוקטיבי, וטענות הנגד של ביטי, היום גם צה"ל התערב.

ח"כ תהלה פרידמן נגד הקליפ של עדי ביטי: "מעודד תרבות אונס"

כזכור, ביטי היא חיילת בשירות פעיל, וכל ראיון שלה לתקשורת צריך לעבור דרך דובר צה"ל, כמו כל לובש מדים באשר הוא. על פי דיווח הערב (ג') ב'וואלה', מפקדיה של ביטי הופתעו מהראיונות שהעניקה לתקשורת, להם לא קיבלה אישור, ובהמשך הועלתה הזמרת לדין משמעתי בפני ראש ענף התרבות בצה"ל, ונשפטה לחמישה ימי מחבוש.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה אירוע זה בחומרה, שכן התבטאות כזו ברשת מהווה הפרה של פקודות צה"ל בנושא התנהלות חיילים ברשתות החברתיות".

ביטי הגיבה אמש להאשמות נגדה, בעיקר של ח"כ תהלה פרידמן מכחול לבן. בהודעה מטעמה נאמר: "נגמרה הקורונה? חשבתי שיש הרבה דברים להתעסק בהם בתקופה הקשה שאנחנו נמצאים בה. אנשים בלי עבודה, בלי יכולת קיום, מפעלי חיים של אנשים קורסים – והגברת תהילה בזה עוסקת" פותחת ביטי את דבריה. "מסתבר שיש הרבה זמן פנוי בכנסת. עצוב לי שבשנת 2020 חברת כנסת בישראל חושבת שבנות ישראל צריכות להתלבש כמו באיראן או בנות הטאליבן. איפה חופש הביטוי, חופש האומנות, וזכותו של כל אדם להתלבש ולהצטלם כרצונו". ביטי ממשיכה לתקוף את פרידמן: "אני לא מתרגשת מפוליטיקאים, הם מציירים את האמת כפי שבא להם".


(ח"כ תהלה פרידמן בראיון לכיפה)

ביטי לא נשארת אדישה להאשמה כי מעודדת את תרבות האונס: "האמת היא שהעיניים רואות מה שהן רוצות לראות ולראות בכזה קליפ שיסודו הוא אומנות ומוסיקה, מקור לגיטימי ל'תרבות אונס'(!!??), מדובר בדמיון מעוות ביותר וניתוח סיטואציה בצורה לקויה". ביטי מגנה על הקליפ וכותבת: "בקליפ ניתן לראות גברים, נשים, גברים על עקבים, כהי עור, בהירי עור, אסייתים ועוד כל מיני דמויות מגוונות שכל אלה הם פני כל החברה הישראלית. שום איבר מוצנע לא נראה בקליפ".

לסיום חוזרת ביטי לתקוף את חברת הכנסת פרידמן באותו מטבע: "הייתי מציעה לה גם לסגור את חוף הים אם כך. על דבר אחד אני כן מסכימה עם תהילה, שאכן גם לנשים יש יד ב״תרבות האונס״ שכן ציוץ כמו שלה מקשר בין לבוש כזה או אחר, כמקור לגיטימי לאונס".