תערוכת היין הכשר בירושלים: לא חאפר

למרות שזה היה יריד כשר, למבקר שלנו יש רק מילים טובות.אז לידיעתכם - יש לנו מה לשתות ואנחנו יודעים להראות את זה

חדשות כיפה ראובן כהן 06/02/12 19:14 יג בשבט התשעב

תערוכת היין הכשר בירושלים: לא חאפר
מורג ביטן, קובי קואנקס, צילום: מורג ביטן, קובי קואנקס

לפני שהגענו ליריד היין הכשר הייתה לי שאלה לא פתורה: במה יהיה שונה וייחודי יריד היין הכשר מכל ירידי היין ופסטיבלי השיכר המרווים את ארצנו בשנה האחרונה?

ובכן, התשובה לא אחרה לבוא עם כניסתנו לאולם, שלט ענק הכריז כי כל הכוסות היין המחולקים עבור הטעימות הושאלו לנכרי וכי הן אינן צריכות טבילה. הופתענו והתרשמנו, 10 נקודות. היריד שהתקיים בבנייני האומה, בהפקת חנות א.א. פיופ הירושלמית, הציע למבקרים חנייה חינם, דבר שרק הוסיף לאווירה הנעימה והחגיגית. ובכלל, העבודה שבחנייה היו כל-כך הרבה מקומות פנויים הוביל אותנו למסקנה המבוקשת: "אם שותים לא נוהגים".

המקום מושקע(צילום: מורג ביטן, קובי קואנקס)


המקום עוצב בצורה נהדרת עם חלוקת חלל מרווחת ומוארת המאפשרת מקום לכל יקב להציג את יינות הדגל שלהם באופן מרשים, ובחלקם אף מעורר התפעלות. הדוכן של יקב 'טורא' היה אחד המיוחדים, אשר עיצב את דוכן הטעימות בצורת סמל היקב.

לא ידעתי לאיזה סוג אוכלוסייה לצפות לפני שהגעתי לאירוע, הרי לרוב תוכלו למצוא בפסטיבלי היין את מיטב בורגני העיר ונציגים מה'ביצה' המקומית. אך הופתענו: אולם האירוע היה מלא מפה לפה מכל גווני האוכלוסייה הדתית: חרדים (צרפתיים ואמריקנים), דתיים (צרפתים ואמריקנים) וקמצוץ של חילונים. כמובן שגם היו שם רווקים ורווקות משכונות ירושלים וגם קבוצה גדולה של זוגות צעירים שנהנו מערב מרענן ויוקרתי.

מרבית המשתתפים ביריד היו לבושים בקפידה ומחיר הכניסה הגבוה יחסית העניק לאירוע רמה גבוהה של חובבי יין. מגוון היקבים היה גדול ומגוון וללא הגבלת מספר הטעימות בכל דוכן.

כולם היו שם (צילום: מורג ביטן, קובי קואנקס)


אך לא רק שתינו, השתתפנו גם בסדנת הבישול המיוחדת של השף שאול בן אדרת שהיתה מוצלחת במיוחד, והוסיפה ריח טוב של רוזמרין ובישולים נעימים בחלל התצוגה.

במקביל לחלל התצוגה המרכזי של היינות ולמתחם סדנאות הבישול הוצג גם צד קולינרי מכובד שכלל מגוון לחמים של מאפיית דובדבן וטעימות קרפצ'ו ודליקטסים שונים. מחירי האוכל ומחירי היינות ביריד היו ברובם טובים ממחירי השוק והעניקו סיבה נוספת לחובבי היין להיות מאושרים מהיריד המוצלח.

כחובב יין מושבע גילתי מספר יינות חדשים ומרעננים כגון יין הרוזה המצויין של יקב ונטורה. יין נוסף שהפתיע אותנו מאוד היה 'מוסקט אדום' האמריקני שהוצג בדוכן "צור יבואני יין", אשר טעמו הייחודי נשאר בפה גם דקות ארוכות אחרי.

הופתענו. בניגוד למה שחשבנו בהתחלה, האירוע לא היה 'חאפר', ההיפך הוא הנכון. האירוע היה נקי, מסודר, יוקרתי, מעניין והעיקר: כשר. המקצועיות וההיענות לנושא היין במגזר הדתי הולך ומתהווה לצרכן יין איכותי ומשמעותי. לחיים!