תורה מן – הסוף

לאחר שנתיים של יצירת קומיקסים חתרניים שעוררו סערות, השבת יתפרסם הפרק האחרון של 'תורה מן'. יוצר הסדרה יוסי שחר "מקווה שאצליח למצוא בהמשך הדרך מסגרות בהן אוכל להביע דעות בסוגיות הקשורות למגזר"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/03/14 12:01 ט באדר ב'

לאחר שנתיים בהם יצר יוסי שחר את הקומיקס החתרני 'תורה מן', בעלון השבת 'גילוי דעת' הודיע היום היוצר כי השבת יתפרסם הקומיקס האחרון בעקבות תחושת מיצוי. "נהנתי לצייר את קומיקס שהציב קווים ברורים של נאמנות להלכה גם אם בצורה מוקצנת לפעמים. הצלחתי לעורר מספר דיונים בנושא ואני רואה זאת כהצלחה של הסדרה", אמר שחר ל'כיפה'.

באוקטובר 2012 פורסם פרק בסדרה בה נראה דמות 'חפי החפיפניק' מגבעת שמואל. הקומיקס עורר סערה רבתית ושחר ספג ביקורת נוקבת על הכללת בני הציונות הדתית בגבעת שמואל כחפיפניקים וככאלו שאינם שומרים על הלכות שבת. בעקבות הפרשה פרסם שחר קומיקס התנצלות וחזר בו מהדברים.

כעת, אומר שחר, הגיע הזמן להמשיך הלאה. "אני מקווה שאצליח למצוא בהמשך דרכי מסגרות נוספות בהם אוכל להביע בהומור דעות שונות על סוגיות בהווי החיים של המגזר. ותודה לפרסומי ישראל על הבמה וחופש הביטוי שהעניקו לי", אמר.

בקומיקס הסיום, אשר מתפרסם ב'כיפה' לראשונה נראה 'תורה מן' כשהוא נאבק בתג מחיר ובתקיפה מצד אוייביו, בהם 'חפי החפיפניק' ולבסוף מתעורר מהחלום כתלמיד ישיבה. שחר לא שוכח לעקוץ את חוק הגיוס אשר עומד בימים אלו על סדר היום הציבורי ומתאר את 'תורה מן' האמיתי כתלמיד ישיבה חרדי.

(יוסי שחר)

מערכת 'גילוי דעת' מסרה כי "אנו מודים ליוסי שחר על התקופה ועל הכשרון. אנחנו בטוחים כי עוד נשמע ממנו.

ובהזדמנות זו אנו מאחלים לו הצלחה ומודים לו על תרומתו לגילוי דעת. תורה מן ישאר בליבנו לעד"