שלום, חבר: נפרדים מאריק אינשטיין, גדול זמרי ישראל

אינשטיין, שהלך לעולמו בגיל 74, יובא למנוחות בבית העלמין טרומפלדור שבתל אביב. שר החינוך, הרב פירון: אריק לא רץ לקיסריה, הוא לא עסק רק בעצמו אלא גם בנו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/11/13 09:32 כד בכסלו התשעד

שלום, חבר: נפרדים מאריק אינשטיין, גדול זמרי ישראל
יחצ, צילום: יחצ

הזמר והיוצר אריק אינשטיין, גדול זמרי ישראל, נפטר אמש (ג‘) בבית החולים איכילוב בגיל 74. הוא סבל ממפרצת באבי העורקים ואל ביתו הוזעק צוות מגן דוד אדום שביצע בו החייאה ופינה אותו אל בית החולים, שם נקבע מותו. אינשטיין יובא למנוחות היום בשעה 16:00 בבית העלמין טרומפלדור שבתל אביב.

מנהל בית החולים איכילוב, פרופסור גבי ברבש, הודיע על מותו של אינשטיין: ”אריק איינשטיין הגיע אלינו מביתו ונפטר בבית החולים. ניסינו לנתח אותו - אבל הניסיונות לא צלחו. הוא כבר הגיע במצב קשה מדי. אין מי שישיר לנו יותר“.

שר החינוך, הרב שי פירון, אמר היום כי ”אפשר היה להאריך במשפטים המורכבים משיריו של אריק איינשטיין. מותו מצער אותנו, כי הוא הפך לחלק מחיינו. יפה בלורית ותואר, נקי, ישר וישיר. אבל היום אני מבקש לדבר על אריק שפרץ לעולמנו למשך שנים רבות בניגוד לכללים. הוא לא רץ לקיסריה, לא הצטלם בבתי קפה, לא עסק באגו האישי. שנים רבות פגשנו רק את הקול, את התוכן. אולי, בימים של החצנה, של האלהה, של טשטוש בין אומנות נקיה וטהורה לבין פולחן אישיות, זוהרת אישיותו של אריק, כאמן, כמי שלא עסק רק בעצמו אלא גם בנו. זו כנראה הסיבה שאוצרותיו של אריק ילוו אותנו עוד הרבה שנים“.

השר אורי אריאל אמר כי ”קשה לתפוס שאיבדנו הערב את גדול הזמרים הישראלים המשתייך לדור הנפילים של הזמר הישראלי הישן והטוב ההולך ונעלם. עם ישראל כולו אהב לשמוע אותו, אהב את אישיותו הצנועה ונועם הליכותיו ואת מה שהוא ייצג בשיריו. יהי זכרו ברוך“.

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן, ציין כי ”האיש שאהב להיות בבית העניק לכולנו דרך שיריו את התחושה החמה של הבית. אריק הוא סמל לארצישראליות אמיתית, צנועה, אוטנתית, שקטה. לאורך השנים הוא הוסיף טיפה ועוד טיפה שהפכו לים של שירים ותרבות שגדלנו עליה ונמשיך לגדל עליה גם את ילדינו“.