שבוע היין: יקב היוצר

זהו סיפור על השראה ויצירתיות, על ניצוץ של גאונות, על צירוף חדש ומרגש של טעמים וניחוחות. הכירו את היקב שיוצר יין מעורר השראה

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף יקב היוצר 21/09/16 11:02 יח באלול התשעו

שבוע היין: יקב היוצר

סיפורו של היינן פיליפ ליכטנשטיין מתחיל בצרפת, בה למד את סודות המסורת הצרפתית של ייצור היין באוניברסיטת מונפלייה, בית ספר לאגרונומים המתמחה בגידול גפנים, וצבר כ-20 שנות ניסיון באגרונומיה ובייצור יין. בתחילת דרכו של פיליפ, הוא עבד ביקב בדרום צרפת ושימש כיועץ הכורמים בקורסיקה. לאחר מכן עלה לארץ עם חלום אחד - להביא את הניחוחות והעונג החושי מכרמי פרובנס להרי ירושלים. בשנים האחרונות עמל ליכטנשטיין יחד עם משפחת שור בעלי יקב ארזה, מהיקבים הוותיקים בארץ, על יצירה חדשה בהקמת יקב פרימיום איכותי ויצירתי. פיליפ נחשב ליוצר ומומחה בתחום היינות, וכמו כן השתתף כשופט בתחרויות רבות בישראל ובאירופה.

בחדרי החביות הקרירים של היקב, יוצר היינן-האמן את יצירתו ומביא לרקיחה מרגשת של זנים ייחודיים, טעמים וניחוחות המשתלבים יחדיו לכלל יצירת אמנות נפלאה.

במסגרת התהליך מעורב ליכטנשטיין גם בטיפול בכרמים כדי להבטיח התאמה של הזנים לתנאים הארץ-ישראלים, ויצירת סדרות יוקרתיות המבוססות על זנים ים תיכוניים ייחודיים אשר זכו בפרסים בארץ ובעולם. כך נוצרת שרשרת קסומה המחברת שמונה דורות של מומחיות ביין, חלום של יינן צרפתי ואשכולות ענבים מכרמים שטופי שמש ישראלים - למפגש מעורר השראה.

בתכנון היין שם לעצמו היינן כמטרה לתת לטעם הפרי לשלוט בתמהיל הטעמים, על פני הדומיננטיות של טעמי העץ. כל יינות היוצר עברו התיישנות ארוכה מאוד בחביות עץ אלון, תוך בחירה ספציפית של סוג וגיל החביות בכדי לשמור את טעמי החבית, אך לא לאבד את ביטויו של כל זן וזן.

סדרת יינות הפרמיום של היינן פיליפ ליכטנשטיין, מטופלת בצורה אישית וצמודה ע"י היינן במהלך כל השנה, כולל טיפול ממוקד בבציר בכל כרם וכרם. היינות עטורי הפרסים של הסדרה מציגים חווית טעמים מרגשת.

Virtuoso special edition - זכה ב-2 מדליות בתחרות BEST VALUE 2016,

2 מדליות בתחרות אשכול הזהב 2015, מדליה בתחרות TERRAVINO ISRAEL.

Lyrica - זכה ב- 3 מדליות בתחרות אשכול הזהב 2015, 2 מדליות בתחרות TERRAVINO ISRAEL.

Auteur - זכה במדליה בתחרות UINUS 2014 ARGENTINA, זכה ב- 2 מדליות בתחרות אשכול הזהב, מדליה בתחרות TERRAVINO ISRAEL.

אתר יקב היוצר

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן