צפו: יהורם גאון מופיע עם שלומי שבן והכלייזמרים

שלומי שבן, יהורם גאון ועשרות כלייזמרים הופיעו ושרו למרגלות הר הבית. צפו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/08/14 14:47 ב באלול התשעד

צפו: יהורם גאון מופיע עם שלומי שבן והכלייזמרים
דוברות, צילום: דוברות

פסטיבל הכליזמרים בירושלים נפתח השבוע (ג') במופע למרגלות הר הבית, יהורם גאון גיורא פיידמן ושלומי שבן יחד עם עשרות אמני כלייזמר מכל העולם. גאון פתח בשיר "לא תנצחו אותי" במסר חד וברור שלמרות האיומים השירה לא תיפסק. ניצוץ מיוחד נוצר במפגש בין גיורא פיידמן אמן הקלרינט הבינלאומי עם יהורם גאון ועם שלומי שבן וגיורא פיידמן גילה שלמעט מפגש וחזרה אינטימית בביתו של שלומי לא היו חזרות למופע ובכל זאת החיבור המוסיקלי בין שניהם היה מיידי.

[embed]

]

המנהל האמנותי של הפסטיבל חנן בר-סלע אמר "המטרה הייתה להנגיש את מוסיקת הכליזמרים לקהל הצעיר ולציבור הרחב, והדרך הכי טובה לכך היא לצאת לחוצות העיר ולסחוף את הרחוב כולו בניגון ושירה. במשך מאות שנים היוו הכליזמרים את מרכז התרבות במעגל החיים היהודי ושימרו ופיתחו את המוסיקה גם כאשר נאסר על היהודים לעשות זאת. את המנגינה הזו אי אפשר להפסיק".

[embed]

]

דב קלמנוביץ המשנה לראש עיריית ירושלים ויוזם הפסטיבל אמר "אנחנו עושים היסטוריה, בפעם הראשונה מזה 2000 שנה, קול שירה וניגון נשמע על מדרגות הר הבית, הפסטיבל הזה הוא הגשמת חלום שלי לחבר בין עבר הווה ועתיד במקום הכי נכון בכל העולם, כאן בירושלים על המדרגות שעליהן היו הלווים שרים".