צפו: הזמר עובדיה חממה ניגן ושר עם תושבי חוות גלעד

הזמר והמלחין עובדיה חממה הגיע לסיור בשומרון וניגן ושר לצד תושבי חוות גלעד. יוסי דגן: שוב נדהמנו לגלות עד כמה הכרת המציאות בעיניים היא מהפכת תודעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/10/14 10:36 ב בחשון התשעה

צפו: הזמר עובדיה חממה ניגן ושר עם תושבי חוות גלעד
דוברות מואז שומרון, צילום: דוברות מואז שומרון

הזמר והמלחין עובדיה חממה הגיע לאחרונה לסיור במועצה האזורית שומרון ונפגש עם ראש המועצה, גרשון מסיקה, סגנו יוסי דגן ודוברת השומרון אסתר אלוש. במהלך הפגישה סקר בפניו מסיקה את התפתחות ההתיישבות בשומרון ודגן סקר את חשיבות המקום האסטרטגי של השומרון נוכח מבצע צוק איתן.

צפו בהופעה המאולתרת:

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=1HEF3wSYvB0[/embed]

לאחר מכן המשיך חממה עם משפחתו לטעימת גבינות אורגניות בחוות גבעות עולם, נפגש עם בני קצובר ממקימי ההתיישבות בשומרון על הר כביר, וכן נפגש בהר ברכה עם הרב מלמד ושמע על דרך ההתנהלות הכלכלית והרוחנית המיוחדת של הישוב. אולם גולת הכותרת היתה ללא ספק מפגש של הזמר עם תושבי חוות גלעד, שם ניגן ושר עם התושבים. לאחר הביקור אמר "הקיבוצניקים מתיישבי הפריפריה ומייבשי הביצות היו החלוצים של פעם. אנו חייבים להם את קום המדינה, מתיישבי יהודה ושומרון הם הם החלוצים של היום. אנו חייבים להם את עתיד קיומה של מדינת ישראל".

בהתייחס להקפאה השקטה ביהודה ושומרון כתב חממה: "כל מי שחפץ חיים לא יוכל לחשוב שהקפאות בנייה והפקרת יהודה ושומרון לתנועות שבטיות אלימות ערביות למיניהן תוכל להביא לשקט ושלום.... אל לנו לחשוב לדבר ולתכנן עוד חלילה, נסיגה מיהודה ושומרון , שם נמצא הלב של המדינה ממנו לא נעקר לעולם. חטא המרגלים שהוציאו דיבת הארץ רעה, ושאר יתר "המלשינים" לדורות האומה הם מאותו הזן המקומם של ארגוני שמאל קיצוני אבל רק עם הבדל אחד: הראשונים לא קיבלו מימון מארגוני טרור לשם פעילותם הבוגדנית".

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון: "עובדיה חממה הוא אדם מעמיק ונהנו מאוד להכיר אותו ואת משפחתו במסגרת הסיור. שוב נדהמנו לגלות עד כמה הכרת המציאות בעיניים היא מהפכת תודעה. גם עבור מי שלכאורה קרוב ומכיר. הסיורים מחזקים את הקשר ההדדי בין השומרון ומעצבי דעת הקהל ושוברים את הסטיגמות שהשתרשו במשך שנים רבות, כשלמרבה האבסורד רוב אנשי התקשורת ממשיכים להפיץ אותן מבלי להכיר את המציאות בשטח. אנו נמשיך לארח את מובילי התרבות והשיח בשומרון".