צפו: "ביכורים" חגג עשור

אתר היצירה מבית כיפה ציין עשור של פעילות, באירוע בו השתתפו למעלה מ-200 כותבי ועורכי ביכורים, יחד עם המשוררת רבקה מרים והיוצר דניאל זמיר

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/13 16:17 כ בסיון התשעג

צפו: "ביכורים" חגג עשור
גלית לוקסין, צילום: גלית לוקסין

ביכורים - אתר היצירה מבית כיפה - חגג השבוע עשור של פעילות, באירוע חגיגי שהתקיים ביום א‘ במרכז מורשת בגין בירושלים. באירוע השתתפו למעלה מ-200 כותבי ועורכי ביכורים, אשר נפגשו מחוץ למסך, לחגיגה משותפת של יצירה ותרבות. באירוע הוקראו שירים שנכתבו על ידי חברי ביכורים, שחלקם אף בוצעו על ידי חלק מהמשתתפים - על הבמה.

המשוררת רבקה מרים, שהשתתפה באירוע, סיפרה על תהליך היצירה האישית שלה, הלבטים והקשיים לצד ההצלחות והסיפוק. מרים השיבה לשאלות הקהל ועסקה לא מעט באותנטיות של הכתיבה וב“זיוף“ לצד ”האמת“ שביצירה. מרים אף התייחסה למקומה של היצירתיות בציונות הדתית: ”עשור לביכורים ללא ספק מלמד על התפתחות היצירה במגזר הדתי-לאומי“, אמרה מרים לאחר האירוע, ”מה שמעיד על ההתפתחות הזו, בעיקר, היא העובדה שאנשים כותבים לא רק על החוויות הדתיות שלהם. גם, אך לא רק. היצירה מתפתחת ונוגעת גם בתחומים חדשים שקודם לא עסקו בהם וכעת מוצאים בה פורקן“.

המוזיקאי דניאל זמיר, שהופיע באירוע, סיפר על החוויה האישית שלו, כאמן שחזר בתשובה. זמיר תיאר את חווית ההופעה והניגון בפאב מלא חילונים, כשהוא חובש הכיפה היחיד - כיצד הוא חש בקשר לכך ומהן ההשלכות של התהליך האמוני שעבר עליו, על היצירה שלו.

טליה מאור, מנהלת ביכורים, אומרת כי ”זו הייתה חוויה נפלאה להפגש פנים אל פנים עם האנשים שעומדים מאחורי היצירות הנפלאות של האתר. מעבר לחוויה המשותפת והחגיגה, נדמה לי כי התחושה הכללית גילתה לכולנו עד כמה אנחנו מרגישים את הרצון הפנימי ליצור - ומול כמה קשיים אנחנו מתמודדים בדרך לשם. אלו דברים שמקבלים פחות ביטוי במרחב הוירטואלי של ביכורים, אך במפגש משותף שכזה, עם העוצמות הללו של הביחד, כולנו מקבלים כוח להמשיך בכתיבה ויצירה - גם בעשור הבא“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן