עמיר בניון: בחירת השירים לפלייליסטים – גועל נפש

הזמר עמיר בניון תוקף בחריפות את תעשיית המוזיקה והתקשורת הישראלית ומאשים אותם בהרס המוזיקה בישראל. גם מהנשיא ריבלין נמאס לו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 13/01/15 15:22 כב בטבת התשעה

עמיר בניון: בחירת השירים לפלייליסטים – גועל נפש
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הזמר עמיר בניון מוכיח שוב, בפעם המי יודע כמה, שהוא לא חושש מכלום. בפוסט סוער ותוקפני במיוחד בדף הפייסבוק שלו הוא תוקף את כל תעשיית המוזיקה והתקשורת הישראלית.

"לאחר כ-15 שנים בעולם המוזיקה בארץ, הגעתי למסקנה שהדבר היחיד שנשאר לאמן הוא הקשר עם הקהל. זה הדבק שיכול להחזיק אמן לאורך זמן במקצוע הזה", טוען בניון ומנמק את דבריו.

לדבריו, המוזיקה בארץ מתה, וכך גם היחס אליה. הוא מאשים את חברות התקליטים ואת אקו"ם והפדרציה לתקליטים בהרס עולם המוזיקה הישראלי.

"להיות אמן במדינתנו, משמעו להיות בובה או פסל, כולל התנהלות של שקר, דיפלומטיה וחנופה. נמאס עד כאב מהצביעות, כולם נחמדים אליך כל עוד אתה בובה מטומטמת ששרה ומפסיקה לשיר על ידי לחיצת כפתור התקוע בגב הבובה. אפילו בחירת השירים לפלייליסטים היא לא פחות מגועל נפש", מטיח בניון, לו יש מאבקים כבר יותר מעשור עם הרדיו שממעט להשמיע את שיריו בשל מאבקו בחברות התקליטים ואקו"ם, שהביא אותו להקים חברת תקליטים עצמאית בשם 'נבל עשור'.

הוא מאשים, כי "אי אפשר לשיר את מה שבאמת חושבים. אנחנו לא מוכנים לכך עדיין. כרגע כל אחד מאיתנו עסוק בפולחנו העצמי ובהגדלת והאדרת התדמית הכל כך נחוצה לאנשים קטנים ומפוחדים. הפרנסה מגיעה יחד עם הרבה דאגות, מחלות וחוסר שינה".

"נמאס מבעלי תפקידים שמנשקים ומחבקים אותך כשהם פוגשים בך כאילו היית בן אהוב, ומאחרי גבך מתנערים ממך ומהאמת שאתה מטיח" אומר בניון ורומז להתנהגותו של נשיא המדינה רובי ריבלין שהצהיר שהוא אוהב את בניון ואף התעקש להצטלם איתו יחד ולאחר כמה ימים דאג לביטול ההופעה שלו בבית הנשיא לאחר סערת השיר על 'מוחמד אוהב ישראל'.

בניון לא מהסס לתקוף בחריפות גם את התקשורת ועיתונאי המוזיקה, "נמאס מעיתונאים סוג ד' שהם למעשה מוסיקאים לא יוצלחים שמרשים לעצמם להעליב (עם לא מעט שגיאות כתיב, אגב) מוזיקאים שפשוט טובים מהם, שלא לדבר על העובדה שרובם מתפרנסים מניהול זמרים גרועים ומטה".

בניון שבשנה האחרונה הרבה להביע את דעותיו ותחושותיו בעיקר באמצעות שירים אותם הוא מכנה "ססטוסים מולחנים" סיים את הדברים וכתב, "יש בתוך לבי עוד המון כאב, אבל כנראה ששם הוא יישאר כי שם מקומו".

[embed]https://www.facebook.com/amir.benayoun?fref=ts[/embed]