עיריית ירושלים אישרה מייצג עירום ברחובות העיר

במסגרת פעילות "שאון חורף" בירושלים, מתכננת העירייה להציג תערוכה ברחבי העיר של האמן אנגלמאיר בשם שושקה שכוללת עירום. אריה קינג, חבר הנהלת העיר: "אגף התרבות בעירייה מחלל את העיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/17 10:54 י בשבט התשעז

עיריית ירושלים אישרה מייצג עירום ברחובות העיר

פעילות שאון חורף בירושלים מתקיימת בימי שני במהלך כל חודש פברואר ברחובות ירושלים, במהלך הפעילות הרחובות מוצפים באירועי תרבות שונים ותערוכות שפתוחות לקהל הרחב. והעייריה גאה בפעילות וכמות האנשים שמתשתתפים בפעילות כל שנה.

השנה, לאחר פרסום התוכנית המלאה של "שאון חורף" התברר כי העירייה אישרה כחלק מהפעילות תצוגה של תערוכה שושקה של האמן אנגלמאיר. התערוכה כוללת מציגי עירום של הדמות שושקה ואמורה להיות מוצגת בשני מוקדים בירושלים.

אריה קינג חבר הנהלת העיר גילה את הענין ואמר: "לאור הממצאים הבאים של מופעי זימה ותועבה שהעירייה ממנת על חשבונה במסגרת פסטיבל "שאון חורף", קיבלתי בקשה מהרבנים שאפרוש מהנהלת העירייה במידה ומופעים אלו לא יימחקו מהתכנייה של פסטיבל זה שהעירייה יזמה אותו וממנת אותו.אני מקווה שראש העיר ניר ברקת יזעזע את אגף התרבות והאומנויות בעייריה, כי האגף הזה מחלל את העיר ופוגע בדמותה היהודית והקדושה של ירושלים. במידה שהפקות הזימה והתועבה תתקיימנה במסגרת פסטיבל שאון חורף, אני מתכוון להתפטר מהנהלת העיר ירושלים ולנסות, בסיוע מגדולי הדור, לשכנע גם את חבריי מהסיעות החרדיות להצטרף אלי לאופוזיציה. פשוט הגיעו מים עד נפש".

סגנית ראש העיר ירושלים ומחזיקת תיק הכספים חגית משה, תוקפת גם היא ויוצאת כנגד תערוכת שאון החורף: "אני חושבת שתערוכה כזו מוזילה ומבזה את כלל ציבור הנשים בישראל. לא ניתן במה ל"אומנות" מסוג זה ולא נעודד החפצה של נשים. אני פועלת ליצירת לובינג נשים, חברות מועצת העיר, כנגד התערוכה הפרובוקיטיבית הזו".