"עולם קטן" מתרחב: יפיץ מגזין בתשלום המיועד לצעירים דתיים

פרסום ראשון: מערכת "עולם קטן" מקימה מחלקת מנויים בתשלום, לקראת הפצה של מגזין חדש לבני נוער דתיים. במרכז המגזין: שו"ת הלכתי וסיקור נרחב לענייני פנאי ותרבות

חדשות כיפה אורי פולק 08/09/11 10:21 ט באלול התשעא

"עולם קטן" מתרחב: יפיץ מגזין בתשלום המיועד לצעירים דתיים

העלון הפופולארי "עולם קטן", מתכוון להוציא בקרוב מגזין ייעודי לבני נוער, אשר יופץ למנויים בתשלום. במסגרת זו יקים "עולם קטן" מחלקת מנויים וישדרג את מערך ההפצה שלו, כמו גם את מחלקות התוכן, אליה יגויסו עורכים וכתבים נוספים.

"עולם קטן", שהחל את דרכו כעלון לצעירים כבר בשנת 2004, התפתח בשנים האחרונות לעלון העוסק במגוון רחב של נושאים - וכך הצליח "לסטות" מייעודו המקורי ולזנוח את קהל היעד הצעיר. במערכת העלון הבינו כי עליהם לפנות מחדש אל הקהל הצעיר, אך הפעם בצורה נרחבת יותר ובהתמקדות במגוון נושאים.

לכיפה נודע כי המגזין החדש יפנה לצעירים דתיים בין הגילאים 15-18 והוא יעסוק בתחומים הלכתיים-תורניים, במסגרת שו"ת הלכתי מורחב, זאת לצד סיקור מקיף של ענייני פנאי ותרבות מגזריים. היקפו יעמוד על למעלה מ-60 עמודים והוא יופץ למנויים בדואר - ולא בחלוקה לבתי הכנסת. בשלב זה לא השתלבו במגזין כותבים בכירים ומוכרים מהברנז'ה הדתית, למעט נועה ירון-דיין, מחברת הספר "מקימי", אשר תכתוב טור קבוע במגזין.

המגזין החדש יופץ כבר בחודש הקרוב, בגיליון ראשון שיחולק חינם לנרשמים מראש. מאוחר יותר יופץ המגזין למנויים בתשלום בלבד, בתדירות של אחת לחודש. במידה ותהליכי הקליטה של המגזין יעברו בהצלחה, מתכוונים ב"עולם קטן" להפיץ את המגזין בתכיפות של אחת לשבועיים. במערכת "עולם קטן" ציינו כי המגזין החדש יושפע מהקו המערכתי הקיים בשנים האחרונות בעלון המופץ לבתי הכנסת, אלא שהתכנים בו יהיו מורחבים יותר. ככל הנראה, חלק מהעלון המופץ לבתי הכנסת יכלול תכנים מקדימים המתייחסים למגזין המורחב.

יוסף רוסו, עורך העלון, אמר לכיפה כי "אחרי חודשים ארוכים של עבודה, אנחנו מתרגשים מאוד לקראת היציאה של המגזין החדש. אנחנו רואים בו אפשרות ליצור קשר עמוק יותר עם הנוער, ומקווים שבורא עולם יזכה אותנו להעביר חומר איכותי וערכי לעולם הפנימי ולתרבות הפנאי שלו. הלוואי נצליח להיות כלים לשליחותו".

רוסו הדגיש בשיחה עם כיפה כי בעת האחרונה מערכת העלון מקבלת פידבקים "כביכול מודאגים" ועל כן הוא מדגיש כי "המגזין אינו יוצא בשום אופן במקום עולם קטן של בתי הכנסת. "עולם קטן" הרגיל ימשיך לצאת כרגיל, עם הנושאים והדיונים והעדכונים שהוא מביא לציבור הקוראים מדי שבת בסיעתא דשמיא".