סינגל חדש לעמיר בניון: "בך ה חסיתי"

בהפקת הדיסק 'צמאה 3' משחררים סינגל רביעי לקראת השקת האלבום כולו במסגרת אירועי י"ט כסלו. ביצוע ייחודי של עמיר בניון לניגון 'בך השם חסיתי'. בניון: "בך השם חסיתי זה לדעת להודות בנפילות ולנסות לתקן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/16 13:26 א בכסלו התשעז

סינגל חדש לעמיר בניון: "בך ה חסיתי"
יחצ, צילום: יחצ

"אני חושב שהבחירה בניגון 'בך ה' חסיתי' הייתה הדדית" מספר עמיר בניון על החיבור עם הניגון.

[embed]

]

"הלחן של הניגון הזה 'דיבר אלי', שמעתי את התחינה שיש במילותיו של דוד המלך. למרות שהביצוע המקורי לניגון הזה הוא מאוד שמח ומלהיב, ברגע שפירקתי אותו ולקחתי אותו אחורה למקור שלו, שמעתי מישהו שפשוט זועק להשם.

"גם מבחינת המילים", אומר בניון, "אני מורגל במילות התהילים והרבה דברים עלו לי כששרתי את הניגון הזה. כשהתחלתי לשיר אותו, פתאום הבנתי את הפסוק הזה בצורה העמוקה ביותר שהבנתי אותו עד היום. בך השם חסיתי זה לדעת להודות בנפילות, להרים אותן אפילו, כדי להסתכל ולהתבונן בהם ולדעת מה לתקן. ולנסות להיות באמת דומה לקב"ה.

דוד המלך שכתב את המילים האלו, רצה להגיד- 'אין לי מקום מפלט מלבד השם', אני לא מחוייב לאף אחד. לא אכפת לי מה יגידו עליי, מה יחשבו עליי. אני לגמרי טוטאלי עם השם. אני מתחבר מאוד להרגשות האלו ומרגיש שהשיר הזה בוקע מהעומקים שלי".

הסינגל של בניון הוא חלק מסדרת אלבומי 'צמאה' שכמו קודמיו, יוצא מבית היוצר של נאור כרמי המפיק המוזיקלי והמנצח על המלאכה, ויוקדש הפעם לניגוני חב"ד על פסוקים מתהילים.

באלבום החדש שיראה אור בקרוב משתתפים מיטב האמנים הישראלים: אביתר בנאי, שולי רנד, עמיר בניון, יונתן ואהרון רזאל, אריאל זילבר, ישי ריבו, חנן בן-ארי, ארז לב-ארי ואודי דוידי.