סופי: "הערת שוליים" מועמד לאוסקר

כבוד למגזר: סרטו של הבמאי הדתי יוסף סידר נמצא בין המועמדים הסופיים לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר הטוב של השנה. זו הפעם השנייה שסרט של סידר מגיע למעמד זה

חדשות כיפה אורי פולק 24/01/12 15:46 כט בטבת התשעב

סופי: "הערת שוליים" מועמד לאוסקר
יחצ, צילום: יחצ

סרטו של הבמאי הדתי יוסף סידר, "הערת שוליים", נבחר היום (ג') כמועמד לקטגוריית הסרט הזר הטוב של השנה בטקס פרסי האוסקר. הטקסי תקיים בעוד כחודש בלוס אנג'לס. זו הפעם השנייה שסרט של סידר מועמד לפרס זה, לאחר שהסרט "בופור" התמודד על הפרס בשנת 2008.

עלילת הסרט, שנכתבה אף היא על ידי סידר, עוסקת במערכת היחסים המתוחה בין אב לבנו, חוקרי תורת הקבלה באוניברסיטה העברית. הסרט זכה ב-9 פרסי אופיר, בהם פרס הסרט הטוב ביותר, שזיכו אותו בהתמודדות על המקום באוסקר. כמו כן זכה הסרט בפרס התסריט בפסטיבל קאן, פסטיבל הקולנוע החשוב בעולם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברך היום את סידר על המועמדות ואיחל לו הצלחה בתחרות.

סידר, בוגר הישיבה התיכונית "נתיב מאיר" בירושלים ומי שגדל למשפחה דתית בשכונת בית וגן שבעיר, נחשב לבמאי הדתי המוערך ביותר בתעשייה. ביצירתו עסק רבות בנבכי נפשו של הציבור הדתי לאומי, תוך שהוא לא מהסס מלמתוח עליו ביקורת נוקבת וחסרת פשרות. הוא שירת בצנחנים, בוגר שבט "אלישיב" של תנועת "בני עקיבא" ובעבר מורה לתסריטאות בבית הספר הדתי לקולנוע, "מעלה".

מי שביים בין השאר את הסרטים "ההסדר" ו"מדורת השבט", העוסקים ואף מבקרים את הציבור הדתי לאומי, נוגע גם בסרטו החדש בדמותו של המגזר. "הערת שוליים" מספר את סיפורם של אב ובן, חוקרי תלמוד, הנאבקים ביניהם, בין היתר, גם על תהילה אקדמית. על "ההסדר" ו"מדורת השבט" זכה סידר "רק" בפרס אופיר הישראלי, על הבימוי הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר.