לראשונה: במאי דתי לאומי זכה בפסטיבל קאן

יוסף סידר זכה ליוקרה בינלאומית כשסרטו החדש, "הערת שוליים", זכה בפרס התסריט הטוב ביותר בפסטיבל קאן

חדשות כיפה אורי פולק 22/05/11 00:00 יח באייר התשעא

לראשונה: במאי דתי לאומי זכה בפסטיבל קאן
יוסי צבקר, יח"צ, צילום: יוסי צבקר, יח"צ

יוסף סידר, הבמאי הדתי-לאומי, זכה הערב (א') ליוקרה בינלאומית, כשסרטו החדש "הערת שוליים" זכה בפרס התסריט הטוב ביותר במסגרת פסטיבל קאן. סידר לא הספיק להגיע לקבלת הפרס, לאחר שרק היום בשעות הצהריים התבשר כי עליו להגיע בדחיפות אל הפסטיבל.

סידר, בוגר הישיבה התיכונית "נתיב מאיר" בירושלים ומי שגדל למשפחה דתית בשכונת בית וגן שבעיר, נחשב לבמאי הדתי המוערך ביותר בתעשייה. ביצירתו עסק רבות בנבכי נפשו של הציבור הדתי לאומי, תוך שהוא לא מהסס מלמתוח עליו ביקורת נוקבת וחסרת פשרות. הוא שירת בצנחנים, בוגר שבט "אלישיב" של תנועת "בני עקיבא" ובעבר מורה לתסריטאות בבית הספר הדתי לקולנוע, "מעלה".

מתוך הסרט הזוכה(צילום: יחצ)


מי שביים בין השאר את הסרטים "ההסדר" ו"מדורת השבט", העוסקים ואף מבקרים את הציבור הדתי לאומי, נוגע גם בסרטו החדש בדמותו של המגזר. "הערת שוליים" מספר את סיפורם של אב ובן, חוקרי תלמוד, הנאבקים ביניהם, בין היתר, גם על תהילה אקדמית. על "ההסדר" ו"מדורת השבט" זכה סידר "רק" בפרס אופיר הישראלי, על הבימוי הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר.

זכייתו הערב היא נקודת ציון משמעותית לתעשיית הקולנוע הישראלית, אשר נעדרה זה שנתיים מזכייה כלשהיא בפסטיבל הנחשב. כמובן שבכך מציב עצמו סידר כסרוג הראשון שזוכה בפרס בכל תולדות הפסטיבל, שלא מתבייש בכיפה שלראשו. "יוסף סידר יצר סרט חשוב ויוצא דופן", אמר לאחר הזכייה מפיק הסרט, דוד מנדיל, "אני גאה ונרגש מכשרונו שזכה היום להכרה בפסטיבל החשוב בעולם".