מתמודד דתי ב"האח הגדול"

תושב עפרה צפוי להשתתף בעונה השלישית של "האח הגדול" ובכך יהיה למשתתף הדתי השני בתולדותיה של התוכנית

חדשות כיפה אורי פולק 28/11/10 00:00 כא בכסלו התשעא

מתמודד דתי ב"האח הגדול"

פרסום ראשון: יורם כהן, תושב עפרה, יהיה ככל הנראה המשתתף הדתי בעונה השלישית של תוכנית הריאליטי "האח הגדול" אשר תחל את שידוריה בעוד כשבועיים. לדברי מכריו, כהן אולי לא תמיד נוהג להגדיר עצמו מבחינה ציבורית כאדם דתי, אך הוא שומר מצוות. בכך יהיה כהן למשתתף הדתי השני בתולדות שידורי התוכנית בישראל.


במסגרת תוכנית "האח הגדול" נסגרים המשתתפים בבית סגור המרושת במצלמות במשך כשלושה חודשים, מנותקים לחלוטין מהעולם. משלב לשלב במהלך העונה מודחים המשתתפים ויוצאים מהבית, כשהאחרון שנשאר בבית ולא מודח - זוכה בפרס כספי גדול.


בארץ משודרת התוכנית על ידי הזכיינית "קשת", החל מספטמבר 2008. העונה הראשונה של התוכנית זכתה להד ציבורי משמעותי בישראל, כשבתום התוכנית זכתה המתמודדת שפרה קורנפלד בסכום של מיליון שקלים.


הרב שרלו: "מדובר בדברי הבל וברדידות לא תאומן"


"למה בכלל לראות תוכנית כזו?"

ההד הציבורי של שידורי התוכנית לא פסח גם על המגזר הדתי. הרב יובל שרלו נשאל בכיפה האם בכלל ישנו איסור הלכתי בצפייה בתוכנית? "למה בכלל לראות תוכנית כזו", תהה הרב שרלו, "מדובר בדברי הבל, בחוסר צניעות משווע (לא במובן המיני דווקא אלא במהות האמיתית של צניעות), בהשחתת הזמן וברדידות לא תאומן".


גם הרב דוד לוי התייחס לצילומי התוכנית בשבת וקבע כי קיים "איסור חמור ביותר הוא שיצלמו אותך בשבת ולא משנה מתי משדרים". לדבריו קיימים איסורים נוספים בהשתתפות בתוכנית "אולם חילול שבת, שזהו חילול השם, הוא סיבה מספקת".


עשוי להיות אחד הכוכבים המרכזיים

אשר סימוני, המודח השישי בעונה הראשונה, היה למתמודד הדתי הראשון בתולדות "האח הגדול". שהותו בבית התאפיינה בדאגה של הפקת התוכנית לאוכל כשר, קביעת מזוזה ומצרכים לקבלת שבת עבורו - ואפילו מניין מתפללים לתפילות החג, תופעה ראשונה בתולדות התוכנית העולמית.


קודם העונה השנייה של התוכנית פעלה ההפקה כדי לאתר מתמודדים דתיים אשר יסכימו להסתגר בבית - ללא הצלחה. כעת מסתמן כי הבחירה בכהן, צפויה להיות מוצלחת, כאדם צבעוני אשר עשוי להיות אחד הכוכבים המרכזיים של העונה השלישית של "האח הגדול".


כהן נולד בנתיבות אך חזר בשאלה בסוף תקופת לימודיו בתיכון והתגייס לצה"ל. בסוף שירותו הצבאי חזר בתשובה ופנה ללימודים בישיבת "מרכז הרב" במשך כשבע שנים. לאחר לימודיו בישיבה עסק בצילום עיתונאי ובצילום אירועים, תפקיד בו החזיק עד שבחר להקים יקב בוטיק ייחודי, "תניא", הממוקם בעפרה והמייצא כ-40,000 בקבוקים בשנה.


על קורותיו הספיק כהן לכתוב ספר בשם "בערב הלכתי למאיה", אשר מגולל למעשה את סיפורו האישי, דרך סיפורו של איש זקן אשר נזכר בעברו. הספר מתאר את "הדיאלוג היומיומי עם אלוהים" ולדברי מחברו " עדיין לא ברור לו אם לחיים יש עלילה או אולי הם צירוף מקרים לא מבוק".


לפניית כיפה סירבו מקורביו של כהן להתייחס לדברים. כהן עצמו היה מנוע להגיב מכיוון שהוא חתום על מסמך סודיות. תגובת "קשת" טרם התקבלה.