מקומם: מיסיון בפסטיבל האור בירושלים

כנסיית עמנואל מול מגדל דוד מנצלת את פסטיבל האור בעיר העתיקה כדי להכניס מבקרים תמימים לכנסייה ולהציג בפניהם סרטים מיסיונרים. בארגון להב"ה הודיעו כי יפגינו מול הכנסייה במהלך כל ימי הפסטיבל

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/05/16 13:06 כא באייר התשעו

מקומם: מיסיון בפסטיבל האור בירושלים
ארגון להבה, צילום: ארגון להבה

מבקרים שטיילו השבוע להנאתם בפסטיבל האור בעיר העתיקה בירושלים נדהמו לגלות כי במקום מתקיימת פעילות גדולה של מיסיון תחת מסווה של הפסטיבל.

דיווחים של מטיילים סיפרו כי הכנסייה "עמנואל" השוכנת מול הכניסה הראשית למגדל דוד, מנצלת את הפסטיבל כדי לבצע פעילות מיסיונרית שאסורה גם על פי החוק. כנסיה הידועה בפעילות המיסיונרית שלה כל השנה, בימי הפסטיבל קירותיה מוצפים באלומות אור והאורות ממשיכים לתוך הכנסייה. "ברגע אחד תוך כדי טיול תמים אדם יכול למצוא עצמו בתוך כנסיה ללא שום סימן מקדים, הכנסייה כולה מכוסה באורות צבעונים ואין באפשרות המטייל התמים לזהות כי נכנס לכנסייה", סיפר אחד המדווחים.

"בכניסה קיבל את פנינו בחור עם חיוך על הפנים שבכושר שכנוע ותמימות אומר לעוברים ושבים שכדאי להישאר ולשמוע. בפנים מוקרנים סרטי נצרות מהברית החדשה שמטיילי הפסטיבל התמימים, בניהם גם אנשים דתיים, חושבים לתומם כי הסרטים הם חלק מאטרקציות הפסטיבל, וצופים בהם. וכשיצאנו מהמקום קיבלנו חומר מיסיונרי המסביר על אותו האיש", מספר מטייל אחר.

בינתיים יש כבר כאלו שהכריזו כי ילחמו בתופעה, ארגון להב"ה הודיע היום כי יקיים משמרת קבועה בכל ימי הפסטיבל מיום א' ועד יום ה' בכניסה לכנסיה על מנת לפעול שיהודים תמימים לא יכנסו למקום.

בנצי גופשטיין יו"ר ארגון להב"ה מסר בתגובה: "חבל שיש חושך בפסטיבל האור. ועוד בעיר הקודש ירושלים. במקום מסתובבים נערים וילדים שהוריהם שולחים אותם לבלות ללא חשש כי חלילה ילדיהם יכולים לחזור לפתע נוצרים. בושה שמשטרת ישראל לא אוכפת את החוק כנגד המיסיון המסכן מידי יום את יהדותם של מאות ואלפים. אנחנו נהיה שם, אני קורא לכל מי שנתקל במיסיון לדווח לנו במידית ואנחנו נשתדל לטפל בנושא ונדרוש לאכוף את חוקי מדינת ישראל האוסרים מיסיון".

מהנהלת הפסטיבל נמסר בתגובה ל'כיפה': "חברת אריאל מקיימת מיצג הקרנה על בניין מרכז מידע נוצרי כאשר המבנה לא פעיל בכלל. לפסטיבל האור אין כל קשר לכנסיית עמנואל ולמה שמתרחש בה. הקהל שלנו מופנה לרחוב המרוניטים, למסלול הכחול, ובשום אופן לא מוצגת כנסיית עמנואל כחלק ממיצגי הפסטיבל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן