מופע חזנות לזכרו של אריק אינשטיין

לרגל 80 שנה למותו של 'מלך החזנים' התקיים קונצרט ייחודי של מקהלת החזנים "יובל". המקהלה ביצעה גם את שיריו של אריק איינשטיין, וחיברה בין העולמות

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/12/13 10:08 כב בטבת התשעד

מופע חזנות לזכרו של אריק אינשטיין

ביום שני האחרון התקיים אירוע ייחודי בהיכל התרבות בת"א: קונצרט חזנות מיוחד ובו הקדשה מיוחדת לאריק איינשטיין ז"ל. קונצרט זה פתח את עונת הקונצרטים לחזנות של "יובל" האנסמבל הישראלי לחזנות ומוסיקה יהודית.

הקונצרט, בו נטלו חלק הפילהרמונית של ת"א ומקהלת החזנים "יובל" בניצוחו של ד"ר מרדכי סובול, הוקדש במקור ל-80 שנה לפטירתו של יוסלה רוזנבלט, אך ד"ר סובול סיפר על הבמה כי במלאת 30 לפטירתו של איינשטיין, חשב כי יש הרבה מן המשותף לאיינשטיין ולרוזנבלט, ולפיכך הקדישו יצירה מיוחדת לזכרו של הזמר והיוצר. בקונצרט הופיעו החזנים שי אברמסון, רפאל פרידר, חיים אדלר, שלמה גליק, צבי וייס, סיימון כהן.

היצירה, בעיבודו של אופיר סובול, כללה את השיר "אני ואתה נשנה את העולם", "כינרת שלי", "עוף גוזל", ואף הקלטה נדירה של אריק איינשטיין שר את "ירושלים של זהב" משנות ה-60, כאשר החזנים המשיכו אותו בבית השני של השיר. הקהל היה מורכב מכל גווני האוכלוסיה בישראל - חילונים, חרדים, דתיים, וחש את החיבור המיוחד בין כל הקצוות.

סגן שר החינוך אבי וורצמן שנכח באירוע, אמר כי "אריק איינשטיין סימל את החיבור בין דתיים לחילונים לחרדים, וזאת בתוך משפחתו ממש, וכאב פטירתו היה של כל הציבורים בישראל. אין מתאים מקונצרט חזנות כדי להיפרד מאריק ולהראות שבסופו של יום - כולנו יכולים להתחבר ולהתעלות מעל המפריד בינינו אל המאחד. ואין מתאימה ממוזיקה כדי לאחד בין הקהלים השונים. אני מברך את הד"ר סובול על הקונצרט המרשים והחשוב כל כך לתרבות היהודית שלנו".