מועצת הכבלים והלווין לערוץ 20: הפסיקו לשדר מבזקי חדשות

בחודש יולי שידר ערוץ 20 שני מבזקים מדי יום, זאת למרות שלא השלים את בקשתו לשידור משדרי חדשות. יו"ר מועצת הכבלים והלווין: חשש להפרה מתמשכת של כללי הרישיון . ערוץ 20: פועלים ע"פ הכללים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 28/07/15 15:35 יב באב התשעה

מועצת הכבלים והלווין לערוץ 20: הפסיקו לשדר מבזקי חדשות
shutterstock, צילום: shutterstock

המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין הורתה היום לערוץ 20 לחדול באופן מידי משידורי מבזקי חדשות, תוך שהיא מבהירה לערוץ כי מדובר בהפרה אסורה לכאורה של תנאי רישיון הערוץ.

בחודש מאי האחרון הגיש הערוץ בקשה לשידור משדרי חדשות בהתאם להוראות רישיונו, המאפשרות שידור חדשות באישור המועצה. בתגובה שלחה המועצה רשימת דרישות רגולטוריות אותן על הערוץ למלא על מנת לבחון את הבקשה.

למרות שעד היום לא הגיש הערוץ את המסמכים הנדרשים, החל ערוץ 20 לשדר מבזקי חדשות, ובחודש יולי שודרו מדי יום שני מבזקי חדשות. בעקבות כך פתחה מועצת הכבלים והלווין בהליך בירור במסגרתו ייבדק האם הופרו תנאי הרישיון.

אם אכן התגלה כי הופרו תנאי הרישיון יוטל על הערוץ קנס כספי. כזכור, זה אינו הקנס הכספי שהוטל על ערוץ 20, כשבחודש יוני האחרון נקנס הערוץ בסכום של 100,800 ש"ח לאחר ששידר עצרת בחירות של הימין בכיכר רבין, דבר המנוגד לתנאי הרישיון, ובעקבות העובדה כי יו"ר ועדת הבחירות קבע שהדבר אסור.

יושב-ראש מועצת הכבלים והלווין, יפעת בן חי שגב, מסרה כי "אני רואה את שידור המבזקים הללו בחומרה רבה. על פניו, יש חשש להפרה מתמשכת של כללי הרישיון של הערוץ, וזאת לאחר שהערוץ כבר נקנס בעבר בסכום לא מבוטל בשל שידור משדר אקטואליה שאינו תואם את רישיונו. שידורי חדשות מחייבים סט נפרד וייחודי של כללים, לרבות בנושא אתיקה. ככל שהערוץ יתקדם בהעברת תוכניתו הכוללת לשידורי חדשות, המועצה תבחן את עמידתו בתנאים הנדרשים".

ערוץ 20 בתגובה: פועלים ונמשיך לפעול על-פי הכללים של מועצת הכבלים והלוויין והנחיותיה".