מאזינים חסויים ויקרים, תפסתי אתכם!

נדב גלעד גילה שיש לו קהל מאזינים שהוא לא ידע על קיומו והוא רוצה להגיד לו מילה אחת, תודה.

חדשות כיפה נדב גלעד 18/09/13 13:35 יד בתשרי התשעד

מאזינים חסויים ויקרים, תפסתי אתכם!

1

השבוע השתחררתי. אחרי מספר שנים רצופות, ככל הנראה, אני כבר לא מבקר המוזיקה במצעד של רדיו קול ברמה שיורד מלוח השידורים לעת עתה.

הכל התחיל מהרגע בו נודע לי שידידי קובי סלע מצטרף לתחנה הנ"ל. מיהרתי להרים ראש ולהציע לו לעשות אצלו פינת ביקורת מוזיקה. כמו שאני עושה ב'עולם קטן' רק רדיופוני. הוא אהב את הרעיון, ומאז הכל הסיטוריה. קובי סלע, גם. אגב. הוא התמקד במשרד היח"צ שלו ובהמשך עבר לגל אורן, ואת מקומו בתחנה החליף השדרן אלי שפירא. לא מזמן נכנסתי לאתר הרדיו והופתעתי לגלות שמנהל האתר הגדיר את הפינה שלי כך, לא נגעתי.

דיי מחמיא שמישהו חושב את זה בלי שאבקש שיחשוב כך, תודה.

2.

בפעם האחרונה שקבעתי עם החברותא שלי בבני ברק הוא איחר קצת. בסדר, גם אני לא התנהגתי איתו כשווצרי מעונב, עכשיו אנחנו פיתים. עמדתי בעיצומו של רחוב רבי עקיבא, מהרהר בתנא האלוקי ואיך נתגלגל שמו לרחוב הומה שופינג. לבסוף גיליתי שמדובר בכלל ברחוב על שמו של רבי עקיבא איגר. לא תנא, אבל התמיהה במקומה עומדת, או יושבת. הרבה זמן שהיא מחכה ככה, אז הבאתי לה כיסא, שתרגיש בנוח.

מה למפרש הדגול על שלטי הרחוב שרוב רובו גשמי?! עוד אני מהרהר מה בין רבי עקיבא התנא לרבי עקיבא איגר המפרש 'האחרויין' המפלפל, ופגע בי נער אחד. נתתי לו היי והחזיר לי אהלן. רק שמשהו היה מוזר לי. הוא הזכיר באהלן שלו את שמי ואת שם משפחתי. מאיפה זה?! תמהתי. מה לנער בני ברקי בן ולשמי המתנוסס מפעם לפעם בכלי התקשורת שאינם מיועדים לציבור החרדי?

3.

אחרי חקירה ודרישה בהשראת הרחוב ע"ש רבי עקיבא איגר הלמדן, הצלחתי להבין על ידי פלפול של חולין שהנער שומע את פינת ביקורת המוזיקה שלי במצעד הפזמונים ברדיו. אני אפילו מקפיד להקליט את הפינה המגניבה שלך, אמר פתאום והציג בפניי את נגן האמ-פי שלו כדי שאוכל לשמוע שאמת הוא דובר. ואכן, קבצי השמע של קולי היו מונחים במקומם, מוקלטים מהמצעד כביום הוולדם. לא האמנתי למשמע אוזניי. מישהו שומע וממש מקליט אותי, יצלינו אלוקים מכל צוקה. ואיך אתה יודע איך אני נראה? המשכתי לתמוה. הא, זה שטויות, אחרי שנדלקתי על הפינה שלך חיפשתי את התמונה שלך באינטרנט, אמר הנער כלאחד יד או אוזן. אחד מהם או שניהם.

חשבתי על זה שהיו לי בסך הכל מאה שניות בשבוע ברדיו. מאה שניות חולפות, ובכל זאת הצלחתי לתפוס ולרגש איתן מישהו. מישהו אהב את מה שאני עושה, מישהו התחבר לטקסטים שכתבתי והקראתי ואפילו הקליט אותם. מאה שניות מהירות של רדיו כולה. תודה לאל שהחברותא שלי איחר והתוודעתי לאותו נער חרדי. הודתי לו, רק שלא שיערתי עד כמה גדול כוחו של הרדיו. ההפתעה הבאה חיכתה לי כמה ימים לאחר מכן.

4.

בשנה החולפת, בדרך להוצאת אלבום הבכורה שלי שייצא בקרוב, הוצאתי מספר שירים לרדיו כסינגלים. היו שירים מרגשים-אישיים מאוד ומאידך גם כאלה שהיו שמחים נורא. קצוות. כל אדם יש שמחה ורגש אישי ולא נדמה לי שהמהלך סותר את עצמו. מותר להוציא שיר כמו 'אגדלך' ולנסות להרעיד את הלב, ולאחריו את 'צועק הושיעה נא' הנשכני. הם שונים לחלוטין בסגנון המוזיקלי אך דומים, כי בשניהם הקפדתי להעביר משהו אמיתי למאזינים.

השיר האחרון שהוצאתי היה 'חיוכים', הוא השיר הכי קיצבי ושמח שלי, כמו ששמו מרמז. יש בו מסר כמו שאמהות אוהבות ויש בו קצב מטורף כמו שצעירים ושדרני רדיו כמו עמירם בן לולו ועמי מיימון אוהבים. ניגנו אותו רבות ברדיו וסמוך לראש השנה שכנה שלי סיפרה שאשכרא אנשים מבקשים מאנשי הרדיו - שינגנו אותו. מה?! צרתחי, זה לא נכון! כן, היא אמרה, מה שאתה שומע, רק תפסיק לצרוח, כי אם תמשיך אני אתקשר לרדיו ואגיד להם שלא ישמיעו אותך. אחרי זה הגיע טלפון מחבר קרוב. השיר שלך 'חיוכים' נמצא במקום השלישי במצעד! הוא בישר בחיוך, שניים או שלשה.

מסתבר שבמצעד בו אני מבקר מוזיקה המאזינים הרימו את השיר לגבהים. לא רחוק משוואקי (מקום ראשון) והקינדרלך (מקום שני) הפופלארים. לדתיים אסור להשבע, אבל יש משפט שאומר 'אם הייתי יכול להשבע הייתי נשבע'. אז הריני אומר אותו כאן; אם הייתי יכול להשבע הייתי נשבע; האמינו לי, לא דירגתי בשביל עצמי את השיר הזה אפילו פעם אחת. לא ביקשתי אף פעם מאיש מחברי או משפחתי לדרג אותו כדי שיתקדם הלאה במעלות המצעד והפזמון. ובכל זאת 'חיוכים' עלה למקום השלישי, בזכותכם, המאזינים. שאהבו את 'חיוכים' כי הוא אופיטימי ושמח, לא מסובך וקולח, ומעביר מסר שמדבר בפשטות לדור הזה שצריך להתחיל לחייך, לעזזאל. (כן, גם לשם!).

אני לא אובייקטיבי כמובן, אבל כנראה שבאמת 'חיוכים זה משהו לא רגיל, וחיוכים תמיד עובדים, גם אם לא לפעמים טועים' כמאמר השיר. תודה לכם קוראים ומאזינים יקרים גם אם אני לא יודע על קיומכם, מסבתר שאתם נמצאים שם ומגיע לכם תודה, תודה רבה אפילו. רגשתם אותי, מתפלל שאצליח לגמול לכם על כך ולהמשיך לרגש ולשמח אתכם. חג שמח ועטוף חיוכים.

פינת הסטטוס: אם האמור לעיל מרגיש קיצ'י, תבלעו. זה מתוק. בדקתי.

מצב הלב: כמה מטרים מעל פני המים החמים.

לתגובות: gilinada@gmail.com