לכו על זה

עדיין מקווים למדליה אולימפית? מחפשים סרט טוב או הופעה טובה להמשך החופש? מערכת כיפה במדור שבועי חדש: לכו על זה, בכיף

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 05/08/12 16:12 יז באב התשעב

אם עדיין יש בכם תקוה למדליה אולימפית לישראל או שסתם מעניין אתכם כמה מטרים יקפוץ היגוסלבי בקפיצה במוט אז האפליקציה הזו בשבילכם. London 2012: Official Results App for the Olympic and Paralympic Games תאפשר לכם להתעדכן מהנייד און ליין בכל התוצאות של אולימפיאדת לונדון 2012. האפליקציה זמינה להורדה מהאפסטור בחינם ומתאימה לכל המכשירים המריצים את גרסה 4.2 ומעלה של ה-iOS.

ידעתם שדוד המלך לא היה ג'ינג'י? ידעתם שגן עדן נמצא בכלל במזרח התיכון? ידעתם שחוה לא אכלה תפוח? ושמשה לא שט בתיבה על היאור וממש לא גמגם ידעתם? הרב חיים נבון, רב קהילה במודיעין, ידע ובספרו החדש "חווה לא אכלה תפוח" דואג לספר לנו על כך ולנפץ 101 מיתוסים על היהדות. אה, ועוד משהו, עצת אחיתופל היא בכלל עצה טובה.

אחת היצירות המעניינות של התקופה האחרונה הוא הדיסק החדש "אות לאות" של יוני גנוט יוצא להקת 'בין השמשות'. לאחר פרישה מן הלהקה הוא יוצא באלבום חדש בו הוא משלב פיוטים, שירים חסידיים ושירים מקוריים ויחד אתו שרים בין השאר אריק סיני, אהוד בנאי, שי גבסו ודניאל סולומון. התנועה בין הרוק למוסיקה היהודית המסורתית, בין הדתיים והחילוניים בדיסק יוצרת מענד נעים ובעיקר מעניין. (אם כבר ביוני גנוט עסקינן, הופעה עם הדיסק החדש תערך ב-9.8 ב"גולה" בפ"ת).

הסרט "המשגיחים" עוסק בחבורת צעירים ברסלברים חוזרים בתשובה תושבי בת ים, המנסים לכפות את אמונתם על תושבי השכונה. דווקא כשהם בטוחים בעצמם מנהיג החבורה האלימה מתאהב באחת מן הקורבנות שלה, הוא מתחיל לאבד את האמונה בצדקת דרכו, שוקע בתהיות ערכיות וקיומיות, ומוביל לקרע בלהקתו. את החבורה מנסה להוליך אל הטוב רב ברסלבר מיוחד אותו משחק גילי שושן חוזר בתשובה וברסלבר בעצמו. סרט מפתיע ועמוק.

אחת ההופעות המיוחדות שתראו השנה מתרחשת השבוע 6.8 י"ח אב במרכז סוזן דלל. המופע נקרא בשם "צלותא" והוא למעשה מופע מחול של חבורת רקדנים דתיים בשם "אנסמבל כעת", בוגרי בית הספר הדתי לתנועה ומחול 'כל עצמותי תאמרנה', שיארחו במופע גם את הרב מנחם פרומן ואת הזמר ארז לב ארי. המופע כולו יעסוק בשפתו של הגוף וממשקו עם הנפש, תוך שימוש בכלים תנועתיים ובחקירה עדינה ונקייה של עולמנו הדתי והרוחני. מופע נדיר במיוחד במגזרנו, שווה שווה.