לכו על זה

יונתן רזאל במופע פסנתר, האפליקציה שתעשה לכם סדר באייפון לקראת ראש השנה ואתם חייבים לראות את אמנון לוי בערוץ 10 (לפני שיחשיכו לנו את המסכים). המלצות השבוע

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 09/09/12 12:31 כב באלול התשעב

לכו על זה

אחרי שימוש לא מבוטל בסמאטרפון שלכם בוודאי שמתם לב שהוא הולך ונהיה איטי יותר ויותר. הסיבה לכך אינה רק התיישנות המערכת אלא ממש כמו במחשב גם עומסי מידע מיותרים מכבידים עליו. אז מה עושים? מורידים את האפליקצייה 1Tap Eraser . האפליקציה הזאת תעשה לכם פסח לאייפון לקראת ראש השנה. האפיקצייה תדאג למחוק מידע רב ולא נחוץ שהצטבר כמו היסטוריה, שיחות יוצאות ונכנסות אפליקציות מלאות אבק והכל בשליטתכם כמובן.

לימוד הגמרא תפס תאוצה בשנים האחרונות בדמות הדף היומי וכמהו גם לימודי הרוח החסידות והאמונה, נראה כי מי שנותר מאחור הוא דווקא לימוד המשנה. שני כרכים חדשים בסדרת הספרים הנפלאה של מכללת ליפשיץ "משנת ארץ ישראל" מאפשרים לנו לגלות את לימוד המשנה מחדש. הספר מבאר את המשניות בביאור על הרקע הריאלי שלהן תוך עיון בפרשנות לאורך הדורות ותובנות בנות זממנו. הכרכים החדשים הם על מסכתות פאה וכלאים אולם בסדרה הזאת תוגלו למצוא עוד מטעמים.

המפיקה והעיתונאית של רדיו לב המדינה ומי שמופיעה בערוץ 10 בתכנית "אשת חייל" היא אילנה עדיני שיוצאת עם אלבום חדש בשם "שירת חיי". אם חשבת לקנות את הדיסק ולהאזין לו לאחר סדר ערב בישיבה, חשבת לא נכון- הדיסק מיועד לנשים בלבד. בין שירי האלבום אותם היא חיברה והלחינה תוכלו למצוא מגוון סגנונות כמו שירי נשמה, דאנס, רוק ועוד. אם רצית לפנק את חברה שלך במתנה לקראת החג, הנה לך רעיון.

"היו זמנים באנטוליה" היא דרמת מתח עטורת פרסים של הבמאי התורכי נורי בילגה ג'יילן. לאחר רצח נורא שארע ברי אנטליה יוצאים נציגי המשטרה יחד עם הרוצח לשחזור הרצח ועל מנת למצוא את הגופה. הרוצח בזיכרונו במעורפל מוביל את הקבוצה ממקום למקום אלא שמלבד המקומות הגיאוגרפיים עולות תהיות ותובנות אחר מקומם בעולם ובחיים. הסרט המשובח הזה בגולל את סיפורם של אנשים שיצאו לחפש אחר המוות ומצאו את החיים.

האיש שמאחורי ההמנון "והיא שעמדה", יונתן רזאל יעלה על הבמה במופע פסנתר מיוחד ומרגש במיוחד. את המופע כולו יקדיש לראש השנה בניגונים ובדברים ברומו של עולם וכל זה באווירה הקסומה של "מנורה 8" שם יופיע. אם מתאים לכם אווירת חג ולא סתם אלא כזאת מפריו של יונתן רזאל אז כנסו לאוטו ותתניעו. (כ"ה אלול, 12.9 רחוב מנורה 8 ירושלים 20:30, ישיבה נפרדת)

אם אתם חוזרים מהצפון לאזור המרכז או שסתם במקרה אתם גרים באיזור חדרה אתם מוכרחים לקפוץ למסעדת "לפריטו". מלבד שניצלים ובשר על האש תוכלו להזמין אוכל ביתי היישר מהמטבח המרוקאי של אמא הכולל קוסקוס קציצות ממולאים ועוד. והמחירים? ללקק את האצבעות, בלפריטו לא תמצאו מנה שעולה יותר מ-45 ₪. הסיסמא של המסעדה היא "בלפריטו תאכל, ועל הזמן חבל. השניצל באחריות, כי קובעת האיכול. ועל התיבולים והרטבים לא נדבר, כי האוכל מתקרר"- האוכל שלהם יותר טוב מיכולת השירה זה בטוח. הרבר סמואל 47, חדרה.

הערב ישדר ערוץ 10 עוד פרק בסדרת התחקיר "פנים אמיתיות" של אמנון לוי. לאחר פרקים מרשימים רבים שעשו הדים רבים אמנון בפרק מרגש במיוחד מתחקה אחר שחקן תיאטרון שמאבד את ראייתו ולמרות כל ניסיונותיו לרפואה נראה כי המסך הולך להיסגר עליו. (9.9 כ"ב אלול 21:00 ערוץ 10)