לכו על זה: כל המלצות השבוע

סרט ישראלי חדש על התפר שבין אמונה לאמנות, האפליקציה שתציל אתכם מהיתושים ודיסק חדש למאור כהן, שמנסה להוכיח שהוא לא רק יודע להצחיק

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 09/06/13 13:14 א בתמוז התשעג

לכו על זה: כל המלצות השבוע

עם בואו של הקיץ מתעוררים להם היצורים השנואים ביותר עלי אדמות - היתושים. אפליקציה קטנה ולא מתוחכמת במיוחד מציעה פתרון למטרד הקיצי. Anti mosquito היא אפליקציה המפיקה צליל שמסתבר שהיתושים רגישים אליו וזה מצליח להרחיק אותם. טיול בחו"ל או בארץ, באוהל או בחוץ, זה כנראה יהיה הדבר האחרון שאולי יציל אתכם. כל שנותר לוודא הוא שהטריק הזה באמת באמת עובד.

תשע שנים שסא"ל נמרוד גרין חטוף אי שם ברצועת עזה ומצליח למתוח את עצביה של מדינת ישראל. לאחר שנים מצליחים שירותי הביטחון לאתר אותו ורק קצין צעיר מציע תכנית חילוץ בלתי אפשרית שלהפתעת כולם דווקא מוצאת חן בדרג המדיני. המבצע הנועז טרם התחיל כבר מתחילים לצוץ סודות אפילם דווקא מקרב אשת החטוף. ברומן מותח, שאינו רחוב מן המציאות, לוקח יובל אלבשן את הקורא אל מחוזותיה הפרועים של מערכת הביטחון הישראלית ומעניק הצצה מסקרנת אל הנעשה בה, הכל דמיוני כמובן אך איכשהו תמיד מצלצל מציאותי - "תיק מצדה".

שכונה ירושלמית, הנמצאת בקו התפר שבין העיר המזרחית והעיר המערבית, סוחפת לתוכה את ארנב - אומן גרפיטי וברמן ירושלמי, יעקב גיטיס - חוקר פרטי עם סוד אפל, הרב שמעיה כנפו - רב שידוע בזכות סגולותיו ויכולתו לצפות את העתיד, אלה - אשת עסקים יפיפייה, ווקס - מלצרית חוזרת בתשובה. מערכת היחסים המתפתחת בין הדמויות מייצגות עולמות שונים ואמיתות שונות ונעה על קו התפר שבין אמונה ואמנות, כאשר מהלכי העלילה עתידים לשנות את מהלך חיי גיבוריה. סרט ישראלי חדש של הבמאי אבי נשר וסולן להקת 'הדג נחש' שאנן סטריט הוא הסרט "פלאות“. שחקנים כמו אורי חזקיה, אדיר מילר ואפרת גוש יתכן והופכים אותו למעניין הרבה יותר.

הזמר הכי מזרחי והכי ישראלי שיש, שהצליח לרגש לא פעם גם את האשכנזים שבנינו הוא המנטור שלומי שבת שביום שני הקרוב יוצא במופע מיוחד במינו. בערב תרבות ופנאי לנשות השומרון שיתקיים בשערי תקווה, מגיע שבת למופע נשי הסגור לנשים בלבד. יהיה מעניין, זה בטוח.

מאור כהן הוא יוצר מצחיק ורציני כאחד. מצד אחד תראו אותו בתכניות קומדיה כשהגבולות הן רק מכשול שנועדו לעבור אותן ומצד שני יוצר מעניין ומוזיקאי בחסד שאת קולו הצרוד אי אפשר לפספס. אלבומו החדש "החופש הגדול" הוא יצירה אישית שמעידה יותר מכל על חייו של האמן שירי אהבה ומחאה גם יחד עם עיבודים מהסיקסטיז וכאלה עכשווים. האלבום הזה רגע לפני יום הולדתו ה-39 של כהן ואולי מסמן את כל שעבר ומשאיר ציפייה אל מה שעוד יהיה.

מסעדת "פסטוריה" היא מסעדה איטלקית חלבית ואחותה של מסעדת "לה פסטה פרסקה" המיתולוגית. בפסטוריה מייצרים, במקום ומידי יום ביומו, את כל סוגי הפסטות, פיצות, רטבים, בצקים, וכמובן גם קינוחים. השף אורן אלקובי ייקח אתכם לחוויית טעמים וספיישלים שמשתנים מידי יום. על המדף ניתן למצוא מבחר יינות מתוצרת יקבים מקומיים או תוצרת חוץ (כשרים כמובן) ואם לא מתאים לכם לצאת אז הם גם יעשו לכם משלוח הביתה. משכית 27, הרצליה.