לכו על זה: כל המלצות השבוע

הזוהר הקדוש במהדורת אייפון, ספר שירה חדש שיגע בכם גם אם אתם לא-הכי-מתחברים, ההילולה המרכזית של הרב פרומן ז"ל עם ברי סחרוף יבדל"א ואריאל זילבר חוזר - ובגדול

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 28/04/13 13:22 יח באייר התשעג

לכו על זה: כל המלצות השבוע

אם לא עיינתם ב“זוהר“, לא יצאתם ידי חובת ל"ג בעומר. ברוח המיסטיקה הנושבת בארצנו בעקבות החג אנו ממליצים לכם על אפליקציית ”הזוהר הקדוש“ מהטקסטים החשובים ביותר בקבלה וביהדות כולה, מנוקדת ואף מתורגמת לעברית. גם כשרבי שמעון חיבר את הספר הוא לא תאר לעצמנו שיום אחד הוא יופיע לכם באייפון. או שבעצם אולי דווקא כן. לגרסת אייפון.

"חוט של חסר" הוא ספרה החדש של המשוררת הדתייה שרה פרידלנד בן ארזה, בהוצאת ”הקיבוץ המאוחד", שגם מי שבדרך כלל לא מוצא עצמו מתחבר לשירה - ימצא בו עניין אמיתי. שיריה של בן ארזה הם ביטוי לעולם אמוני עשיר ומרתק שלא נותר אלא להרהר בו. כל פיסת יהדות מוצאת מקום בשיריה של בן ארזה אם זה ספירת העומר ואפילו כיסוי ראש, שבניגוד לביקורות דווקא מוצג כאן ברובד עמוק יותר. בן ארזה נטולת פוזה ושופעת כנות ואמת, כך שאמנם לספר החדש בחרה לקרוא "חוט של חסר", אך אותנו החוט הזה רק ממלא.

נדמה שאף אחד לא באמת בטוח מתי חוגגים השנה את ל"ג בעומר, על כל פנים, הרשו לנו להמיץ לכם על הילולה מסוג אחר. ברי סחרוף יחד עם הלהקות סטלמנט ושיבת ציון יקיימו הילולה לזכרו של הרב מנחם פרומן רבה של תקוע. מי שמכיר את האירועים האחרונים של משפחת פרומן יודע ששווה להגיע לשם. תקוע, הערב ב-20:00.

לכל מי שחשב אחרת, הזמר היוצר אריאל זילבר חי ובועט. אלבום חדש של זילבר, "העטלף והתרנגול", יוצא לחנויות ומי שאהב את המלחין השובב יאהב אותו גם עכשיו. שיריו של זילבר שהפכו לקלאסיקה רוק ישראלית ואלה החדשים נוספים אל ארסנל היצירות המפואר שלו. נוסף אל שיריו החדשים של זילבר תמצאו בדיסק החדש גם מלחניו של הרב יצחק גינזבורג, מה שמעיד על דרכו החדשה של זילבר שלא הצליחה לפגוע ביצירתו - ואולי אף להיפך.