לכו על זה: כל המלצות השבוע

סרט המבוסס על ספרו של אלי עמיר, מפריח היונים, אלבום המאגד תשעה זמרים בברכתו של הרב שמואל אליהו, ספר על קמעות ומופע התרמה למען קאי בן העשר שחולה בסרטן. כל המלצות השבוע

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/05/14 12:55 יא באייר התשעד

לכו על זה: כל המלצות השבוע

סרט חדש וחשוב, המבוסס על ספרו של אלי עמיר, מפריח היונים, מגולל את סיפורה של הקהילה היהודית בעיראק ערב עלייתה לישראל. כאבי הוא יהודי ציוני בן 16 החי בבגדאד אשר אביו, פעיל במחתרת היהודית נעצר ונעלם בעקבות מאמר שפרסם נגד השלטון המקומי. כאבי מחליט להתגייס למחתרת ולסייע בחיפושים אחר אביו האובד. בעקבות שליח מיוחד מישראל ובסיוע של עו"ד מוסלמי, מצליח כאבי לשחרר את אביו ובחשאי להעלות את כל הקהילה היהודית לישראל, אהבתו של כאבי נותרת מאחור.

מה הקשר בין אמיר דדון לרב שמואל אליהו? מה הקשר דוד דאור לרב ארז משה דורון? אז ככה, אלבום חדש ומרתק בשם "שרים שיר השירים" מאגד תשעה זמרים שבחרו פרק בשיר השירים ומבצעים אותו עם טאצ' מוסיקאלי מקורי. עמיר בניון, ארז לב ארי, שולי רנד ונוספים מפייטים בכישרון רב ומצליחים להעביר חוויה אחרת. האלבום החדש הוא למעשה גם ספרון עם פניני חכמה על שיר השירים, מעניין כי מי שחתמו את ברכתם לאלבום הם הרב שמואל אליהו והרב ארז משה דורון. מי שהפיק את האלבום המיוחד והמקורי הזה הוא ליאור יאיר מנשה שלא מותיר לנו ברירה אלא לרוץ לחנויות.

עד כמה אנחנו באמת מאמינים בקמעות ומזלות? עד כמה הם באמת חלק מהיהדות? ספר חדש בהוצאת מגיד "סיפור וקמיע" מגולל את סיפורם של עשרות קמעות בסיפורים מיוחדים אפופי מסתורין וסוד. את הסיפורים שאב הסופר והחוקר עוזיאל חזן ממקורות היהדות ואת הספר מתבל באיורים מקסימים האמן רפאל אבקסיס, איורים שמוספים לספר לא מעט מהאווירה המגית האוחזת בו. אם אתם יותר או פחות בעניין של קמעות, יתכן שכדאי להעיף מבט ביצירה הזו.

מה יותר טוב מללכת להופעה ולזכות במצווה? קאי בן העשר חולה, לא עלינו, וזקוק למימון לטיפוליו הרפואיים. היום ב-20:30 בהיכל התרבות בתל אביב יתקיים מופע התרמה מיוחד למענו. מי שיופיע באותו הערב הם הזמרים והיוצרים: האחים גת, הראל סקעת, אמיר דדון, אמירם טובים, שישי מימון, דנה ברגר ואסתר רדא. שילוב של צדקה ומוסיקה טובה - הכי טוב לפתוח את השבוע.