לכו על זה: כל המלצות השבוע

התוועדות עם אביתר בנאי והרב יהושע שפירא, האפליקציה שתכין אתכם לחנוכה (ללא חשש קלוריות) וספר חדש לשלומי צ‘רקה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/11/13 11:12 יד בכסלו התשעד

לכו על זה: כל המלצות השבוע

כפי ששמתם לב, הסופגניות כבר מציפות את המאפיות, מה שמעיד יותר מכל על כך שחנוכה כבר מעב רלפינה. אי אפשר שלו להתכונן לחנוכה, חג מורשת גבורת ישראל, מבלי להתעדכן במורשת הגבורה הענפה של העם שלנו. אפליקציה חדשה בשם "מורשת ישראל" מאגדת את כל הסיפורים שהכרתם ושלא הכרתם ובעיקר מה שהכי חשוב לדעת. אל תכנסו לחנוכה בלי זה. לאייפון 

בספרו החדש ׳לודוויג׳, לוקח אותנו הקומיקסאי והצייר שלומי צ׳רקה למסע מאויר בעקבות פרשנותו של הרש״ר הירש לפרשות השבוע. לודוויג הוא דמות פיקטיבית שמתוארת כתלמידו של הרש״ר הירש; הוא מציג, בכל שבוע, באור מחויך ומשעשע, את פירושיו לפרשה, שבסופו של דבר מתלכדים לכדי מסע ייחודי, שבו פוגש לודוויג אנשים מסקרנים (ביניהם גם הרצל). רצועות הקומיקס פורסמו במקור מעל גבי העיתון ׳אותיות׳, וניכר בהן כשרונו של צ׳רקה, שזהו לו ספרו השני (קדם לו הספר ׳זוקי׳).  מומלץ. 

יום בהיר מתעוררים באיטלקים כשיו"ר האופוזיציה במדינה פשוט נעלם. מפלגת האופוזיציה לה שייך היו"ר משתיקה את הפרשה ויוצאת לחיפושים אחריו. בנתיים, הממשלה מעבירה חוקים ככל העולה על ראשה מבלי שיהיה מי שיעצור בעדם. אז מחליטים באופוזיציה לעשות ומעשה לגייס את אחיו התאום של יו"ר האופוזיציה שיחליף את אחיו עד שימצא. הבעיה שאחיו השתחרר זה עתה מבית משוגעים מה שהופך את כל הפרשה לקומדיית טעויות אדירה. רגע, יכול להיות ששלי יחימוביץ' היא בעצם אחותה התאומה?! "יחי ההבדל הקטן", עכשיו בבתי הקולנוע.

ביום חמישי יתכנסו מאות חב"דניקים לחגיגות י"ט כסלו, חג שחרור הרבי, בבנייני האומה בירושלים. מדובר באחד מכנסי החסידות הגדולים ביותר כך שמי שהז'אנר הזה חביב עליו חייב להיות שם. מלבד הרב יצחק גנזבורג והרב יהושע שפירא - את הטיש החסידי יובילו האמנים אביתר בנאי ושולי רנד. בקיצור, אל תחמיצו.