לכו על זה: כל המלצות השבוע

האפליקציה שתמצא לכם מניין לתפילה, הסרט "למלא את החלל" שכבר גורף פרסים בין-לאומיים והמסעדה החדשה בתל אביב שכדאי לכם לא לפספס

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 21/10/12 16:51 ה בחשון התשעג

לכו על זה: כל המלצות השבוע

מכירים את זה שאתם יוצאים לטיול בארץ ובחו"ל, מתארחים אצל חברים, נוסעים לפגישה ולפתע עשר דקות לפני השקיעה נזכרים - "מנחה!". אז אם עד עכשיו סיכוייכם להשיג מניין שאפו לאפס ומצאתם עצמכם מבצעים תפילת יחיד חטופה בצדי הכביש, האפליקציה minyan2go תביא אתכם למניין הקרוב אליכם. האפליקציה תספר לכם על מניינים בקרבת מקום אף לא תפקיר אתכם בדרכים, האפליקציה תוביל אתכם אל המניין גם בסמטאות ובשבילים הצרים ביותר. אה, וגם בחו"ל כמובן. אז מעכשיו אין תירוצים.

בכל שבוע אני ממליץ על ספר מעניין שיצא לאור אולם הפעם אחרוג ממנהגי ואמליץ דווקא על ספר ילדים. ספר חדש שיצא לאור לא מכבר הוא "תוליק ועץ התפוחים". תוליק הוא ילד נחמד עם כובע קסקט ופאות צעירות אשר מספר את קורות חייו באיורים שובי לב. את הספר כתב וצייר גל אדרי, חוזר בתשובה, מי שגם אייר את הספר "לעוף" של הרב ארז משה דורון. בספר אפשר למצוא טקסטים פשוטים ואפילו כאלה סלאנגיים ("אנ'לא מכיר כל כך טוב ת'שטח") שכנראה לא היו עוברים אצל הרבה מעורכי הלשון אולם תוכלו גם למצוא כאלה עמוקים ונוגעים ללב. אל תטעו, מדובר אולי בספר לילדים אך חוויה די עוצמתית גם למי שיקריא להם אותו. תיקון, חזרה בתשובה והתמודדויות עם הרגעים הקטנים והגדולים שבחיים הם רק חלק מקורותיו של תוליק הקטן אולם יותר ויותר נדמה כי אלו הם גם קורותינו שלנו, המבוגרים.

בשנים האחרונות זוכה תורת הרב למהפכה שספק אם הרב קוק חזה אותה. תורת הרב קוק יוצאת מבית המדרש ומתנגן על כלי המיתר והקלידים של לא מעט יוצרים ומלחינים בארץ. אלבום חדש שיצא לא מזמן הוא האלבום "הבו אור" של אליעזר שמידוב, שזה האלבום השני שלו לאחר "משאת נפשי". אחד השירים המעניינים שתפסו את אזני הוא השיר "מצאתי רב", שיר המגולל את סיפור התחברותם של הרב קוק והרב הנזיר תלמידו כפי שמובא בתחילת הספר "אורות הקודש". מופע מעניין באלבום הוא השיר "מרחבים" אותו הלחין ראש ישיבת ההסדר בעכו, הרב יוסי שטרן. קשה לפספס את שירת הצעקה של שמידוב ואם גם אתם לא רוצים לפספס, חפשו את הדיסק בחנויות.

אחת היצריות החזקות והמעניינות של העת האחרונה הוא הסרט "למלא את החלל", שכבר גורף פרסים ושבחים. סרטה של רמה בורשטיין, חרדית לשעבר, מגולל את סיפורה של שירה חרדית, בת 18, אשר הגיע לפרקה ועתידה להשתדך עם בן גילה, בחור מבטיח מרקע דומה. שירה הנרגשת מצפה בקוצר רוח אולם אבל משפחתי דוחה את השידוך המיוחל. אמא של שירה מגלה שידוך מעניין יותר בדמות אלמן מיוחס. לפתע שירה מגלה כי החיים מזמינים לה הפתעות, גם אם מדובר בשידוכים של כן או לא. הסרט המצולם כולו בתוך משפחה חרדית מהווה הצצה מעניינת למגזר הזה אשר דווקא בסרט הנשים הן אלה הנשים שמנהלות אותו.

מצד אחד, סוכות חלף לו ואתו גם ההופעות הגדולות, מצד שני, הגיע שעתן של הופעות האיכות הקטנות. הופעות הבוטיק. הרשו להציע לכן שתיים מתוכן -

ערב שירים של המשוררת הגדולה תרצה אתר בה יפגשו אמנים יספרו אודותיה וכמובן ישירו. בין האמנים שתראו על הבמה יהיו דנה ברגר, שולה חן, עפר בשן שגם ניהל מוסיקאלית ועוד. אם אתם חובבי סוגה עילית זה האירוע בשבילכם. יום ג', ז' חשון ה'תשע"ג , 23/10/12 , 20:30 ז'ראר בכר, אולם ליאו מודל, ירושלים.

באותו יום יתקיים ערב דומה, כמחווה למשוררת נעמי שמר הזכורה לטוב. את הערב יבצעו "הכל עבר חביבי", שזו חוויה בפניה עצמה, ויבצעו מגוון רחב משיריה נעמי שמר האהובים. המופע יכלול מבחר מיצירותיה הבולטות של שמר: אל בורות המים, תלבשי לבן, האורח, שדה תלתן, לילה בחוף אכזיב, העיר באפור, חמסינים במשלט ועוד .יום ג', ז' חשון ה'תשע"ג , 23/10/12 , 20:30 בית אביחי , ירושלים.

חיפוש מסעדה כשרה בתל אביב כמעט והפכה למשימה בלתי אפשרית. אור בקצה הטריפה אפשר למצוא במסעדת "דריה", מסעדת דיינר איטלקי אמריקאי. מי שמבקר במסעדה מספר על שירות אדיב, אוכל משובח ועל מחירים "פסדר", טוב, הכל ביחס לתל אביב כמובן. המקום כשר בפעמיים, פעם ראשונה בגלל תעודת הכשרות ופעם שנייה בגלל הגישה לנכים.