לכו על זה: כל המלצות השבוע

האפליקציות שיכניסו אתכם לאווירה החורפית, ספרו החדש של הרב ח"כ חיים אמסלם שלא ישאיר אתכם אדישים והאלבום שיכין אתכם כמו שצריך לאווירה החסידית של י"ט בכסלו

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 11/11/12 16:02 כו בחשון התשעג

לכו על זה: כל המלצות השבוע

החורף התחיל וגשמי ברכה יורדים עלינו ועושה נעים בלב. מה שיעשה עוד יותר חם ונעים בלב הם שתי אפליקציות חורף במיוחד בשבילכם. אם אתם ספונים כרגע מתחת לסמיכה או עם פיג'מה בבית אין כמו לשתות מרק ולהתבונן בטיפות הזולגות. אפליקציית Soup Recipes היא מאגר עצום של מגוון מרקי חורף טעימים במיוחד. אם במקרה התחלתם לשתות והגשם חדל מלטפטף, עוד לא הומצאה האפליקצייה שתוריד גשם אבל דווקא זאת שתעשה לנו קולות של גשם.

"החיים שלי היו יכולים להיות נוחים יותר אלמלא הייתי מכריז על מהפכה, ואלמלא הייתי מתבטא באמירות ברורות - אבל מה אעשה ובעצמותי בוערת אש שאינה מאפשרת לי להתרחק מהזירה ולהניח למציאות להמשיך להסתאב?!" זהו רק משפט אחד מתוך הספר המעניין על אחד האנשים המעניינים בפוליטיקה הישראלית כיום- הרב חיים אמסלם. ארי איתו, סופר ודוקטורנט למשפטים, התיישב עם הרב אמסלם לשיחות ארוכות והיום מגיש לנו אותם כספר. הטיימינג לא מקרי כמובן, אנחנו בתקופת בחירות, לא לשכוח. הרב מסלם מדבר באומץ על הנושאים הכי בוערים במדינת ישראל, שאלות של זהות, חברה ודת ולכולם מציג משנה סדורה. אפשר להסכים איתה ואפשר שלא, אבל מה שבטוח היא אינטלקטואלית, רגישה ומעניינת. פחות כמו מפלגתו הקודמת של הרב אמסלם.

חודש כסלו בפתח ואין הזדמנות טובה מזאת להזכיר לכם את האלבום הנפלא של רבעיית הלב והמעיין העונה לשם "יוצאין בשיר". י"ט כסלו הוא יום שחרורו של האדמו"ר הזקן ומה שהפך לחג הגאולה אצל חב"ד מה שהפך אצלנו לעוד נקודת חום לחורף הזה. יחד עם נאור כרמי וחיליק פרנק, הלב והמעיין מאגדים מספר ניגוני חב"ד ומבצעים אותם בדיוק ורגישות שמי שחובב ניגונים לא יכול להיות אדיש להם.

"ארץ יבשה" הוא סרט החדש המספר את סיפורים של האחים בורנט אשר שלטו על מפעלי הזיקוק וההברחה של המשקאות בתקופת היושב בארה"ב. תקופת היובש בה נאסרה מכירת אלכוהול הייתה פתח למעשי פשע רבים של הברחות וקרבות רחוב המתוארים בסרט. סרט אקשן שמגלם את אותה תקופה זכורה בארה"ב, בה העזו להגביל את צריכת האלכוהול.

החורף אמנם מתאפיין במיעוט הופעות אך הצלחנו למצוא לכם אחת שווה במיוחד. "שרים לך כנרת" הוא ערב זמר באווירה חורפית עם הזמרים גדי רווה ותומר מזמר. את הערב יקבל בפניכם מרק מהביל כמו גם המקום הנוסטלגי, חצר דגניה א', שיתרום לאווירה. (ביום חמישי 15.11.12 בקפה ראשונים - דגניה א' התכנסות בשעה 20:00)