לכו על זה: כל המלצות השבוע

האפליקציה שתשיר איתכם את "מעוז צור", הדיסק החדש של אהרן רזאל, ספר שיעזור לכם לצלוח את חנוכה וגם "דה וויס" חוזרת לאוזניים שלכם. המלצות השבוע

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 10/12/12 13:02 כו בכסלו התשעג

זה קורה לכולנו, מתחילים לשיר ”מעוז צור“ ותוך כדי הבתים מתחלפים, המילים הופכות ג'יבריש, כי אם נודה על האמת - אנחנו לא באמת זוכרים בעל פה את השיר הארוך של הדלקת הנרות. האפליקציה "חנוכה" לא רק שתציג בפניכם את מילות השיר, היא גם תלווה אתכם במוסיקה, תשיר אתכם ותספק לכם הנחיות הלכתיות.

הסדרה לחגים ”באר מרים“, מפירות בית המדרש של ישיבת הר עציון, מביאה בפנינו את "חנוכה" של הרב יעקב מדן. הספר החדש של הרב מדן מעניק אולי לראשונה תמהיל ברור של היסטוריית החג יחד עם סממניו היהודיים, ההלכתיים וההגותיים. "על אף שחג החנוכה אינו מוזכר במקרא, שורשיו נטועים בימי ראשית בית המקדש השני, ואף קודם לכן - בימי הבית הראשון ובבריאת העולם. האפלה המשמימה והקרה האופפת אותנו בעיצומם של ימי החורף מוארת באור היקרות של נרות החנוכה, המאיר לנו את גבורתם של החשמונאים ואת יד ה' החזקה, הטובה והרחומה", כך כותב הרב מדן בהקדמתו לספר.

אחת הזמרות העולות בציונות הדתית היא אודליה ברלין, שכבר הצליחה לחצות את הים עם שיריה אל עבר הקהילות היהודיות באמריקה. את שיריה של אודליה לא נמצא ברדיו, היא חרטה על דגלה את נושא שירת הנשים ומקיימת הופעות לנשים בלבד. הופעה מיוחדת היא מכינה לנשות המגזר לחג החנוכה עם מיטב שיריה. מופעיה לקראת הימים הנוראים הפכו לאירוע תרבותי ענק שמושך מאות נשים אליו, את האנרגיות האלה היא מבקשת להעביר אליכן גם בחג החנוכה. 10.12 צוותא, ת"א 21:00.

עם תחילתו של חג החנוכה משיק אהרון רזאל אלבום נוסף בשם "קבעתי". שיר הנושא, "קבעתי מושבי", התנגן לא מעט בתחנות הרדיו הדתיות ותשעת השירים המצטרפים אליו יוצרים ספקטרום יצרתי באלבום החדש. בשנים האחרונות עבר אהרון רזאל מהפך רוחני עת הצטרף כאברך מן המניין לכולל בוקר. עולם הלימוד מקבל מקום נרחב בדיסק החדש וסביר להניח כי מי ששותף ללמידה יזדהה עם תכניו ועם תוויו.

אחת הטרילוגיות המצליחות ביותר בהיסטוריית הקולנוע העשירה היא ללא ספק טרילוגיית שר הטבעות שסחפה אחריה מיליוני צופים ברחבי העולם אל עבר עולם מרתק במופיע בפנינו ביצירה קולנועית המבקשת להתעלות על סדרת הספרים של יוצרה, ג'.ר.ר טולקין. סרט חדש שיוצא השבוע לאקרנים הוא הסרט "ההוביט", רבים צופים כי גם הסרט הזה יהווה לפצצת קולנוע מרתקת. הסרט ההוביט מספר על התקופה שקדמה לסרטי שר הטבעות בהם גמדים מנסים לשחרר את ארצם מידיו של דרקון אכזר.

אם אתם באזור הרצליה ונקלעתם לרעב קיצוני, סביר להניח שתתקשו למצוא מזור למצוקתכם בעיר שאוכל כשר הפך בה לתופעה נדירה. על הרקע הזה קמה מסעדת "אתניקה" הכשרה בהרצליה שמהווה אי בים הטריפות. אתניקה היא מסעדת בשרים טובה המתאפיינת במטבח ים תיכוני ובמתכונים מוכרים לחך הישראלי.

מי שאהב אותה בראשונה יאהב אותה אף עוד יותר בשנייה. תכנית הטלוויזיה "דה וויס" חוזרת אלינו במטרה לגלות את הקול הבא של ישראל. בעונה השנייה אנו נפרדים מהשופט רמי קלינשטיין וזוכים בצמד המצליח מלהקת משינה - יובל בנאי ושלמה ברכה. אלה מצטרפים אל השופטים אביב גפן, שרית חדד ושלמי שבת לתכנית שמתחרה על מקומה של כוכב נולד. בניגוד לכוכב נולד בדה וויס השופטים מקבלים לתכנית מתמודדים אך ורק בזכות קולם הערב ולא בזכות מראה חיצוני או שאוו על הבמה. לפחות בהתחלה. 12.12, ערוץ 2.