לכו על זה: כל המלצות השבוע

זה הזמן לצאת לטייל בדרום הארץ. או לקרוא את ספרו החדש של הרב גינזבורג. או לראות את "ניצוד" (הסרט שלא תפסיקו לדבר עליו). בקיצור, כל המלצות השבוע - לפניכם

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 30/12/12 13:22 יז בטבת התשעג

החורף וימות הגשמים הפכו את דרום הארץ למוקד תיירות ישראלי שופע ומעניין במיוחד. ציידי השיטפונות בוודאי ייהנו בחלקה הדרומית והפחות מתויירת אך גם מי שכבר מתגעגע לימים היותר חמים של השנה. בשביל כל אלה פותחה אפליקציה בשם "דרום אדום" אשר מרכזת למענכם את כל האטרקציות, המסלולים והנקודות הכיש וות שפשוט אי אפשר לוותר עליהן באזור הדרום. אז קדימה, "קחו מקל וקחו תרמיל ובואו אל.. הדרום".

עולם הנפש, החסידות והקבלה פורח בשנים האחרונות וניתן לראות זאת גם בספרות שעוסקת בנושא לא מעט. ספר שיצא לפני שנים רבות אך מקבל תבנית חדשה הוא ספרו של הרב יצחק גנזבורג - "הנפש". המהדורה הראשונה של הספר יצאה כשהיא לא פשוטה לקריאה ולהבנה אולם במהדורה החדשה מיטיב הרב גיזנבורג להעביר את משנתו בשפה שווה לכל נפש. הספר הוא מפה לעולם הנפש של האדם על פי היהדות וטומן בחובו לא מעט תובנות על הנקודות הכי מהותיות של חיינו.

"ניצוד" - כאש בשדה קוצים, שמועה קטנה מתפשטת בעיירת ציידים זעירה בדנמרק ומכניסה את התושבים להיסטריה של ממש. לוקאס בן ה-40, גנן בגן הילדים המקומי שמנסה לשקם את חייו מגירושיו הכואבים, נותר לבדו להילחם על חפותו, משפחתו וכבודו לאחר שהואשם בהאשמות חמורות. סרט דני משובח שקיבל לא מעט תשבחות בפסטיבל קאן.

אחד מגדולי הזמר החסידי אם לא ה - הוא הזמר יעקב שווואקי שעתיד למלאת השבוע את היכל נוקיה בתל אביב המופע מיוחד, "שיר לחיילים" שמו. במופע יארח שוואקי את שלמי שבת והחזן הראשי לצה"ל סא"ל שי אברמסון שיבצעו יחד שירים מוכרים גם לאוזן הישראלית. המופע יהיה ענק לא רק בגלל כמות הצופים שתגיע אלא גם בגלל כמות הנגנים שירכיבו את התזמורת שתלווה את המופע. בקיצור, זהו האירוע המרכזי של השנה לאוהבי הזמר החסידי.

יש רחובות על שמו, ספרים ואפילו ילדים אבל מסעדה על שמו של רבי שמעון בר יוחאי? מסעדת רשב"י נפתחה בשנה שעברה על שמו של הצביק השוכן במירון משם קיבל פיני עטיה השף הראשי את השראתו לפתוח מסעדה. עטיה בוא בוגר בית הספר לבישול תדמור ובוגר המטבח של סבתא שלו. משם המשיך במלון היוקרתי "מלון הנסיכה" הנמצא באילת ועבר גם ל"דיוויד אינטרקונטיננטל" המפואר הנמצא בתל אביב. את מסעדתו של עטיה על שמו של רשב"י ניתן למצוא ברחוב הרקון 7 ברמת גן שם הוא יציע לכם אוכל ביתי של שלל עדות ותרבויות ואף תוכלו לקחת איתכם הביתה.

לאחר שחזרה אלינו מתקופת הפגרה נראה שתכנית הסאטירה הכי טובה היום בטלויזיה, מצב האומה, תרד מהמסך זאת בעקבות תשדירי הבחירות. רקע לפני שהיא יורדת עוד אפשר להתענג על החבורה המצחיקה הזאת, גורי אלפי, ליאור שליין, עינב גלילי ואורנה בנאי ביום רביעי השבוע בשעה 21:00.