לכו על זה: כל המלצות השבוע

המחזמר המבוקש "עלובי החיים" עולה על המסך הגדול, יאיר חסדיאל כותב ספר שמנסה לתאר את ההיסטוריה ללא השואה ואפליקציה אחת שתכין אתכם לפסח

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 03/03/13 15:22 כא באדר התשעג

לכו על זה: כל המלצות השבוע

אם גם אתם התחלתם לנקות את האבק לקראת פסח, אתם מוכרחים גם אפליקציה שתכין אתכם לחג. קבוצת מפתחים ישראלים הוציאו אפליקציה שהיא למעשה משחק פסח נחמד למדי. אתם מוזמנים לנסות, באנדרואיד.

ומה עם השואה לא הייתה מתרחשת? ספרו המשובח של יאיר חסדיאל‘ "תל אביב“‘ מספר את סיפורם של יהודים ללא ציונות. עיתונאי מתבולל שמגיע לישראל הישר מן היהדות הנוחה של פולין ומרגע שכף רגלו נוחתת על האדמה הזאת צפים ועולים לבטים שטורפים את רוחו. יחסי אבות ובנים, יחסי יהודים ואלוקים, יחסי העם לארצו הם רק חלק מהנושאים בו עוסק חסדיאל בספרות מרתקת, רלוונטית ומעוררת חשיבה.

לאחר ספר מצליח ומחזמר מבוקש לא פחות, היצירה "עלובי החיים" זוכה לסרט מרשים בכיכובים של ראסל קורו וסשה ברון כהן. עלובי החיים הוא סיפורו של ז'אן ולז'אן צרפתי עני אשר נכנס לכלא בעקבות גניבת לחלם לאחותו הרעבה. הכליאה הופכת אותו לאדם אלים וקשה רוח אולם היכרות מאוחרת עם אדם טוב לב מצליחה להחזירו בתשובה.

להקת תמ"י - תיאטרון מחול יהודי, להקת המחול לציבור הדתי, בניהולה של תמרה מיאלניק, כוריאוגרפית ומנהלת אמנותית, מעלה לראשונה על הבמה את המופע המסקרן "ספירלה". המופע, פרי עבודתה של מיאלניק ורקדניות הלהקה, הינו המאפשר הצצה אל הווי האישה היהודית וחייה על כל הרבדים השונים, הגלויים והנסתרים, דרך חוויות קיומיות של שמחה, תפילה, טהרה, עבודות בית, אסתטיקה, משפחתיות, זהות, יהדות, נשיות, צניעות וגבולות. יום א', 3.3, בשעה 20:30, מרכז ז'ראר בכר ירושלים.

אם כבר בצרפתים עסקינן, נסו איזה כוס קפה איכותי בקפה ליון. בית הקפה ממשיך את דרכו של מסעדת לה-ליונז המיתולוגית, שפועלת באשדוד מאז שנת 1996. בסניף הדגל אל מול ימה של העיר אשדוד תוכלו להנות מאוכל צרפתי משיעה לכם חיים בפה. או כמו שאומרים בצרפתית joie de vivre.