לכו על זה: המלצות השבוע

האפליקציה ש"תמציא" לכם תפילות, הספר שיחבר אתכם לעדה האתיופית, עידן עמדי עם התשובה הציונית ליזהר אשדות והרב קרליבך, פעם בשוליים והיום כבר בקונצנזוס, קם לתחייה בהופעה חדשה. המלצות השבוע

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 04/11/12 11:33 יט בחשון התשעג

לכו על זה: המלצות השבוע

אין אחד שלא היה בסיטואציה מרגשת, עצובה, מכעיסה, משמחת ואמר לעצמו "כל כך הרבה תפילות, על זה לא יכלו להמציא אחת?". אז זהו, שלא רק שהמציאו אלא אף פיתחו אפליקציה כדי שתמיד תהיה לך תפילה בהישג יד. special prayer היא אפליקציה מעניינת המאגדת בתוכה מבחר רב של תפילות בנושאים שנוגעים לחיי היומיום שלנו. בכל סיטואציה שנוגעת לליבך כל שנותר לך לעשות הוא לשלוף את סמארטפון ולשאת תפילה, כי תפילה היא טכנולוגיה הטובה ביותר להגיע אל אלוהים.

במציאות הישראלית ישנה תרבות אחת של אנשים רבים שנדחקה לפינת השכונות. במשך שנים טיפחה העדה האתיופית משנה שלמה של חכמה אתיופית מתוקה מדבש, מלאת הומור ושמחת חיים. הראשון שהחליט לאגד את כל החכמה הזאת, רגע לפני שהיא נעלמת, הוא דניאל בלטה בספרו "עשן ואמיץ". ספר מעניין מאוד ושער לתרבות שלא הכרתם. הוא קליל, זורם עשיר באיורים הומוריסטיים, מסוג הספרים שאם התחלתם, תהיו חייבים לסיים.

אלבום הבכורה שלו מכר מעל ל-20,000 עותקים וזכה לאלבום זהב. את התארים "שיר השנה" ו"פריצת השנה" הוא קטף כך על הדרך בדרך לעוד אלבום חדש. עידן עמדי יוצא כוכב נולד שיצר את השיר, שהפך להמנון ביחידות צה"ל, "כאב של לוחמים" יצא עם אלבום בשם "נגמר" אותו הוא כתב, הלחין ועיבד. כמו באלבום הקודם עמדי מספר את סיפורו, ניתן לחוש את נימי נפשו בכל שיר ושיר. את ההצלחה של "כאב של לוחמים" הוא ניסה לשחזר בעוד שירים צה"ליים ושוב מצטייר כלוחם הרגיש. יזהר אשדות, מוקדש בשבילך.

"כמה טוב להיות פרח קיר" הוא סרט מעניין על תלמיד מופנם בבית ספר תיכון שנקלח לחסותם של חבורת ילדים מוחצנים שהאקשן הוא לחם חוקם. דווקא כשהם מנסים להשפיע עליו, ומצליחים, הם מגלים כי הוא משפיע עליהם. הסרט מתאר כיצד תלמידי תיכון לומדים לצאת מתוך עצמם ולהתבונן על המציאות, על הסובבים אותם.

הוא התחיל כאחד הדמויות השנויות במחלוקת בציבור הדתי וזכה ללא מעט חרמות. הוא הופיע ברחבי הארץ מול המון נלהב שנהר אחריו בשצף. למרות שלא פעם הרב חיבק נשים על הבמה, נראה שלמציאות היה תכניות אחרות וניגוניו מצאו עצמם בכל בית כנסת שמכבד עצמו. השבוע חל יום פטירתו של הרב שלמה קרליבך, "הרבי המרקד", האיש עם אחת הנשמות הכי גדולות שנראו כאן. במוצאי שבת חיי שרה יתקיים כינוס לזכרו בו ישירו את שיריו וינגנו את ניגויו אנשים כמו אהרון רזאל ידידיה מאיר ועוד רבים וטובים. אם הייתם מספרים על כך לרב קרליבך עוד בחייו הוא לא היה מאמין, אבל אתם זכיתם. מוצ"ש חיי שרה י' חשון, 24 בנובמבר, בנייני האומה ירושלים. 20:15.